Nog steeds in gebruik

Gestart door Peter, 17 mei 2019, 12:38:20 PM

Peter

:D
Mijn V60 115 van Roco, die er dus al een 10 tal jaar heeft opzitten, is nog steeds, tot volle tevredenheid in gebruik. En dat zelfs zonder de inbouw van een Faulhaber en een stroombuffer.
Als ik zo de laatste produkties van de verschillende merken bekijk moet een model van de V60/260 enz  in Belgie 80 en 260 toch een zeer succesvol model zijn. Alleen dit jaar komen oa Brawa, Piko,Esu met modellen op de markt en dat terwijl er van Roco, Märklin en Trix nog een hele reeks en verschillende versies in de handel verkrijgbaar zijn.
Is dit type lok dan zo populair bij vele modelspoorders in binnen en buitenland?

Zoals op onderstaande afbeelding te zien, draait mijn Roco V60 115 (kataloog nummer 63377) nog steeds regelmatig zijn rondjes en zijn rangeerwerk

DSCN1167 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

jodo

Peter, 10 jaar is in feite piepjong.
Ik rijd met een Fleischmann NMBS 260 030 van 40 jaar oud (in die tijd al met brandende koplampen ! ) en die loopt nog zoals een naaimachientje .

Peter

Ik begrijp alleen niet waarom er zo velen hun oude, zowel Duitse als Belgische versies,  (10 jaar is nog jong, daar heb je gelijk aan) voor een paar euro dumpen om dan die dure moderne??  modellen te kopen (DCC, sound, Faulhaber,koppeling)??
Om eerlijk te zijn mijn paar sound modellen rijden meestal zonder sound, koppeling eveneens zelden, want ik heb ook ontkoppelaars ingebouwd, en Fauli., want de meeste modellen rijden zo ook uitstekend.
Dus die gadgets gebruik ik.....als er bezoek komt, bv kleinzoon.
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

De Roco V60 kwam op de markt in 1989.
30 jaar : de vervaldatum is dus al lang voorbij...

Mvg, Erik

Jurgen

Ik heb helemaal niets gedumpt, ik had er gewoon nog geen.

Ieder zijn ding hé, sommigen zweren bij de blikken trein, anderen gaan resoluut voor de digitale revolutie, maar iedereen heeft er evenveel plezier mee. En is dat niet wat telt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

#5
Citaat van: eve op 17 mei 2019, 21:39:38 PM
De Roco V60 kwam op de markt in 1989.
30 jaar : de vervaldatum is dus al lang voorbij...

Mvg, Erik

Oeps, ik ben straks 50. Mijn vervaldatum is dus ook al lang voorbij :o

Nee Peter, ik zal er geen kopen. Ik heb er enkele van Roco en dat zal wel volstaan.
De reeks 80 is nu ook niet bepaald de locreeks die ik overal in België tegenkwam. In mijn geheugen staat die gelijk aan regio Brussel.
Tijdens hun beginjaren werden ze ingezet in Luik. Daardoor zijn ze perfect geschikt voor mijn baan. Maar toch koop ik ze niet. Ik rij periode IIIb en niet periode IIIc waarin de reeks op het spoor kwam !
Het budget is helaas niet eindeloos en daardoor moet ik duidelijke keuzes maken. Want 2019 blijkt dan toch nog een duur jaar te gaan worden voor een NMBS periode IIIb rijder.

Peter

#6
ook in de modernere kleurstelling is het Roco model nog steeds prachtig.
Deze lok heeft wel een, door mij ingebouwde, Faulhaber. Eigenlijk maakt het niet zoveel verschil als met de gewone motor.
Beide foto's zijn nog genomen op mijn oude baan.

PC050003-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

PC050002-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het is toch een prachtig model
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Ik dacht ook: de Roco reeks 80-ers hoef ik niet te vervangen door de nieuwe Piko. Toen kwam, de Piko.... dat model is echt waanzinnig mooi en toen was de keuze ineens makkelijk. Ik heb inmiddels ook Duitse varianten.

En ja,m er reden er al meer dan 1000 bij DB, dus dat iedereen een V60 wil maken snap ik wel

Paulogic

Dat is ook zowat het enige model dat ik in NUL wil kopen (Lenz).
Niet enkel kleine handige loc die niet veel nodig heeft maar tevens een stoere look.
Zal voor een van de volgende weken zijn, hoop ik.
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Spijtig is dat Piko nog steeds die versie niet heeft geproduceerd.
Met vriendelijke groeten
Peter