Modelspoor, praktijk > Modellen beheren en beschermen

Nog steeds in gebruik

(1/2) > >>

Peter:
 :D
Mijn V60 115 van Roco, die er dus al een 10 tal jaar heeft opzitten, is nog steeds, tot volle tevredenheid in gebruik. En dat zelfs zonder de inbouw van een Faulhaber en een stroombuffer.
Als ik zo de laatste produkties van de verschillende merken bekijk moet een model van de V60/260 enz  in Belgie 80 en 260 toch een zeer succesvol model zijn. Alleen dit jaar komen oa Brawa, Piko,Esu met modellen op de markt en dat terwijl er van Roco, Märklin en Trix nog een hele reeks en verschillende versies in de handel verkrijgbaar zijn.
Is dit type lok dan zo populair bij vele modelspoorders in binnen en buitenland?

Zoals op onderstaande afbeelding te zien, draait mijn Roco V60 115 (kataloog nummer 63377) nog steeds regelmatig zijn rondjes en zijn rangeerwerk

DSCN2530 by Peter Verlooy, auf Flickr

jodo:
Peter, 10 jaar is in feite piepjong.
Ik rijd met een Fleischmann NMBS 260 030 van 40 jaar oud (in die tijd al met brandende koplampen ! ) en die loopt nog zoals een naaimachientje .

Peter:
Ik begrijp alleen niet waarom er zo velen hun oude, zowel Duitse als Belgische versies,  (10 jaar is nog jong, daar heb je gelijk aan) voor een paar euro dumpen om dan die dure moderne??  modellen te kopen (DCC, sound, Faulhaber,koppeling)??
Om eerlijk te zijn mijn paar sound modellen rijden meestal zonder sound, koppeling eveneens zelden, want ik heb ook ontkoppelaars ingebouwd, en Fauli., want de meeste modellen rijden zo ook uitstekend.
Dus die gadgets gebruik ik.....als er bezoek komt, bv kleinzoon.

eve:
De Roco V60 kwam op de markt in 1989.
30 jaar : de vervaldatum is dus al lang voorbij...

Mvg, Erik

Jurgen:
Ik heb helemaal niets gedumpt, ik had er gewoon nog geen.

Ieder zijn ding hé, sommigen zweren bij de blikken trein, anderen gaan resoluut voor de digitale revolutie, maar iedereen heeft er evenveel plezier mee. En is dat niet wat telt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie