Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuw op het forum, even voorstellen

Gestart door kieffer, 14 mei 2019, 13:25:15 PM

kieffer

Dag allen,

mijn naam is Ike, ben 60 en woon in Amsterdam. Geboren en opgegroeid in Zeeuws Vlaanderen, paar kilometer voor de grens. Dus van kind af op België gericht, vooral door mijn pa die elk weekend wel naar Gent of Brugge trok, en een tijd lang elke zaterdag  Vlaanderen verkende. Met mij op de voorbank van het Fordje. En s'zomers naar Zeebrugge.
Spoorwegen en modelbouw, dat trekt mij al vanaf mijn zesde, zo de leeftijd dat je zonder veel knoeien een bouwdoosje in elkaar krijgt. En met hulp van pa en ma! (die nam echt moeite treinspulletjes te vinden voor verjaardag en zo) een spoorbaantje te bouwen.
Vandaag is de interesse van H0 tot groot, van nostalgisch tot redelijk modern. Ik heb mijn oude Trix spullen, maar ook Lionel, Amerikaans. Laatst las ik een ouder nummer van Modelspoormagazine, over Belgische trams. De vonk sprong weer over, zit nu van alles over trammodellen, en autorails, op te snorren. Met het plan er aan te gaan bouwen. En eerst maar veel erover lezen natuurlijk.
Met veel groeten, Ike

DelticPower

Hallo Ike, welkom op dit onvolprezen forum. Veel plezier hier.

Groeten van een ander grensgeval. :D

Jan.

ACFI


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Gerolf

Welkom op ons forum, Ike  :)
Trammetjes hé ... laat ik daar nu toevallig ook mee bezig zijn  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Welkom Ike. Belgische trams = mooie rijke historie. Als je ze in ware grote eens wil zien, kan ik je het tram-museum van Brussel zeker aanraden. (https://trammuseum.brussels/nl/) Makkelijke bereikbaar met de trein vanuit Nederland (als het seinhuis in Brussel niet in de fik staat  :-\) en... een stukje tram. Heel af en toe kan je zelf op zaterdag en zondag met een paarden-tram een rit maken.
In model bestaan er ook ondertussen al heel mooie stuks: http://www.ferivan.be/ (Eén van mijn favorieten).

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

kieffer

Dank alle voor uw reacties!

groeten van Ike

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pierre

Groet Pierre.


chef garde


Dreha