Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Digitale Centrales <WIP>

Gestart door svvander, 11 mei 2019, 16:42:41 PM

Mijn treinbaan wordt bestuurd met deze digitale centrale

Märklin Mobile Station (eender welke versie)
2 (3%)
Märklin Central Station (eender welke versie)
3 (4.5%)
Uhlenbrock Intellibox (eender welke versie)
8 (12.1%)
Esu Ecos (eender welke versie)
22 (33.3%)
Roco Z21
6 (9.1%)
Lenz LZV200
1 (1.5%)
Viessmann Commander 2
0 (0%)
Eigenbouw
5 (7.6%)
Zimo MX10
2 (3%)
TAMS EasyControl Basic R
0 (0%)
Digikeys DR5000
3 (4.5%)
Raptor Digital
2 (3%)
Ander (niet vermeld) systeem
9 (13.6%)
Lenz LZV100
3 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 66

SuSke

Citaat van: doomslu op 14 mei 2019, 08:40:40 AM
Ververs de cache Suske.

Doen we regelmatig Luc, zeker na een rijdag wanneer we allemaal met onze nieuwste spullen hebben willen rijden :- ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Robrecht

Citaat van: Waterman op 14 mei 2019, 09:51:17 AM
Citaat van: BrainFeeder op 13 mei 2019, 10:09:07 AM
Citaat van: hans63 op 11 mei 2019, 22:45:53 PM
De DCC++  centrale voor 7,- euro's  (via AliExpress).
Zoals de naam al zegt,  wel alleen DCC.

+1

(Of iets meer euro's, maar sneller in huis bij Gotron of kiwi-electronics,...)

Is dat dan een Arduino Uno met LP298 shield?

Jip, of een Mega. Bij een Mega heb je ineens nog wat extra pinnen om sensoren op aan te sluiten (reed contactjes, Volt sensor,...).
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

svvander

Citaat van: C.B. op 14 mei 2019, 10:24:35 AM
Bij mij wordt alles gestuurd met het Dinamo systeem.
In combinatie met het klassieke systeem als met de opvolger (TM44) , die je gewoon met elkaar kunt laten communiceren.

Besturingssoftware is iTrain.

http://www.vpeb.nl/oplossingen/treinen/

Kende ik nog niet... wel ne leuke. Alleen spijtig (voor mij dan toch), dat het enkel gelijkstroom is.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ronaldk

Hoi,

Citaat van: svvander op 12 mei 2019, 11:47:04 AM
Gewoon een beetje meer duidelijkheid over wat kan, wat het kan kosten en vooral is het nuttig voor mij of niet. Sommige centrales zijn nu éénmaal meer geschikt voor clubbanen, dan voor baantje thuis met 2 locomotieven. En neem van mij aan dat het interessant kan zijn om daarmee te beginnen en stilaan uit te bereiden. Al zou het soms ook kunnen dat je dan juist beter al dat stapje verder voorziet (ieder zijn keuze).

Goed, en daarom is jouw "poll" niet compleet. Je vergeet de helft van de goede beginnerscentrales. Dat had ik al in een eerder bericht al aangegeven. Het is onaandoenlijk om de + en - van de diverse centrales neer te zetten. De een vind het bijvoorbeeld heel erg pluspunt dat iets heel simpel is. De ander vindt dat juist een nadeel. Het is gewoon bijna niet te doen.

Als je een advies wil hebben dat een beetje op "maat" is dan kan je beter zeggen "dit en dit wil ik, wat is er mogelijk?". Met van van wat je hebt aan spullen. Zeker omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Je kan het niet zo gek bedenken. Aangezien jezelf "Märklin" / 3-railer bent zal de keuze al een stuk beperkter worden. Zeker als je al wat digitaal spul (lees: digitale Märklintreintjes) hebt en die nog wil blijven gebruiken.

Groet Ronald.

svvander

No stress Ronald... ik ben er mee bezig... en het is niet voor mij alleen dat ik dit doe.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

probleem is ook ik rij op een baan met zelf bouw en op die ik mee naar evenementen neem met een roco multymous maar ik kan maar een keer ingeven

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Allen,

Nogal wat commentaren, maar ik (maar wie ben ik) hou er het gevoel aan over "we willen opnieuw het warmwater en het wiel uitvinden.

Ieder jaar verschijnt er MINSTENS een nummer van een tijdschrift die herneemt welke centrales op de markt zijn en wat ze kunnen.

Persoonlijk zou ik en centrale nemen waarop wat "reserve" zit tov de hoeveelheid van didgitaal materieel die je nu hebt en hun kunnen.

vb:
1° voor schaal 0 hebben we een Lenz-centrale: in principe geen probleem, maar bij lang gebruik (expo) stel je vast dat ze op het einde van de dag "moe" wordt: reageert niet meer snel en correct, gaat veel sneller in veiligheid, ....
2° Kies liever een centrale met juist vermogen (lees ampérage) en voorzie boosters, ipv één zware centrale.

Roland

svvander

Kijk, dit is het soort nuttige info waar ik naar op zoek ben. De mensen die dagelijks met deze zaken bezig zijn, vertellen soms andere (meestal ook correctere) zaken over hun materiaal dan verkopers van deze zaken.

De reden waarom het nu ff duurt alvorens ik nog eens update: ik probeer het eerst achterliggend wat op te kuisen en aan te passen, alvorens ik het post. Maar elke keer dat ik denk nu ga ik het doen, kom ik wel nog iets anders tegen. Gekend probleem.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ronald

Citaat van: rgp op 17 mei 2019, 10:28:20 AM

1° voor schaal 0 hebben we een Lenz-centrale: in principe geen probleem, maar bij lang gebruik (expo) stel je vast dat ze op het einde van de dag "moe" wordt: reageert niet meer snel en correct, gaat veel sneller in veiligheid, ....

Nou Roland, ik draai al 20 jaar met een Lenz centrale op beurzen en tentoonstellingen, en de door jou genoemde verschijnselen heb ik nog nooit waargenomen..... dit is echt een van de meest stabiele en betrouwbaarste centrales die er zijn.

Dat in veiligheid springen heeft toch echt te maken met de baan waarmee je rijdt en het materieel. Als je de boel netjes in orde hebt zal je Lenz dagenlang gewoon netjes en goed functioneren zonder problemen.