Auteur Topic: Rijtuigen NMBS schaal O  (gelezen 2698 keer)

Online Metpetergaathetbeter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
Re: Rijtuigen NMBS schaal O
« Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2019, 21:00:45 pm »
Hallo,
De tekeningen van een M2 zijn grotendeels klaar , ik heb al eens wat onderdelen van het onderstel vervaardigd, De markt voor spoor nul is zeer klein , ik zie niet vlug dat iemand Belgische passagierswagons zal vervaardigen , wel een prachtige schaal voor zelfbouw
https://www.flickr.com/gp/157750788@N08/7SmW4R
https://www.flickr.com/gp/157750788@N08/Z5G7up
Kris

Kris ik weet niet of je de M2 eerste generatie of de latere generatie; maar bij die laatste waren onderaan de kast van de wagons verstevigingsbalken gesitueerd(onderbroken bij de deuren), ik vond ze niet terug op jouw tekening, enkel even melden voor je erin vliegt ! Ze zijn ook zichbaar(balk waarop 49911 staat) bij die groene M2 wagon https://www.flickr.com/photos/157750788@N08/36471181416/in/photostream/ groeten Peter ;)
www.amsac.be MSM ab.nr  3002 (maart) abonnee van “OP DE BAAN”(lidnr.2954)1417
Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef, het bespaart U heel veel moeite !

Offline bollen neus

• Forumlid
  • Voornaam: Eric
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2019, 19:09:19 pm »
Kijk, als ik schrijf  "Aveekes" wil dat over het algemeen zeggen "het boeitme genennolmeer" dus in feite brengt het ook niet niets meer op om "slimme" (beterwetende) mensen te willen uithangen . Want das niets meer dan het ei uit nen mens zijn gat vragen om in feite niets mee zelf te doen.
Den Eric.
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs, Eric.

Offline Rangeerduivel

• Forumlid
  • Voornaam: Rudy
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2019, 19:26:23 pm »
Kijk, als ik schrijf  "Aveekes" wil dat over het algemeen zeggen "het boeitme genennolmeer"

Niet iedereen kan jouw codetaal uit het hoofd kennen hé Eric! ::)

;)

Offline modèlisme

• Forumlid
  • Voornaam: Paul
« Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2019, 11:14:39 am »
De volledige reeks GCI's zijn verkrijgbaar in schaal O en verkoopbaar.
Ik heb ook de ex Pruisische rijtuigen klaar in schaal O, maar ik heb nog geen in elkaar gesoldeerd, dus heb ik geen bouwbeschrijving.
Ben van plan eventueel de M3 in schaal O te laten etsen. ( als er vraag naar is ).
Ik heb ooit een  M2 in schaal O laten etsen, maar nog niet in elkaar gesoldeerd, dus geen bouwbeschrijving.
De hele serie Brössels en AR46 zijn ook verkrijgbaar in schaal O.
Inlichtingen bij pb Messing Modelbouw. ( info@pb-messingmodelbouw.com ).

Offline bollen neus

• Forumlid
  • Voornaam: Eric
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2019, 11:30:41 am »
Paul,
Ik zend je een mail via jou persoonlijk e-mail.
Den Eric
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs, Eric.

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #20 Gepost op: 20 mei 2019, 11:37:24 am »
Paul,

zijn GCI rijtuigenkits in schaal N een optie? Of is het kwasie onmogelijk om dit in N te produceren? Ik zou heel erg geïnteresserd zijn.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline modèlisme

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2019, 15:06:43 pm »
Hello Michiel,
De GCI's in schaal N werden mij nog gevraagd, maar ik twijfel als ik nog wat meer aanvraag ervoor krijg, begin ik er misschien aan.
Daar het een dubbele etsing is ( 2 x reliëf langs voorzijde ) is de kostprijs duurder dan een gewone etsing en moeilijk uit te voeren, maar het is mogelijk en daarom twijfel ik.
Ook in Wallonië heeft men mij er naar gevraagd, dus misschien dus binnen kort?
Met vriendelijke groeten,
Paul.

Offline modèlisme

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 04 augustus 2019, 12:18:00 pm »
Iedereen vraagt mij wat ik zoal heb in schaal O.
Maar een bestelling komt er nooit.

Ik heb een zestal goederenwagens in schaal O, reeds tentoongesteld op de tentoonstelling te leuven.
Ik heb ook al de Brössels en de AR46 in alle uitvoeringen in schaal O.
Ik heb verschillende de draisine's in schaal O.
Al de GCI's  ( 3 bagagewagens en 7 personenwagens GCI ) in schaal O.
De reeks 18, 608, 601, type 50, type 51,type 59,  type 18, type 17(19), diesel 230.
Ooit heb ik laten etsen een M2 in schaal O. ( nog niet gebouwd )

Alleen type 18 en diesel 230 is uitverkocht in schaal O. Van het type 17 (19 ) heb ik nog 5 exemplaar.

Op stapel staat het oude type 18 met vierkante schouw, ombouw type 58 en type 94.

Ik heb ook vele onderdelen in messing om Duitse locs om te bouwen in Belgische locs.

Paul.