Modelspoor, andere schalen dan H0 > Schaal 0

Rijtuigen NMBS schaal O

(1/7) > >>

bollen neus:
Is er ergens weet van rijtuigen van de NMBS die gemaakt zijn in schaal O ? 
Den Eric.

rgp:
Eric,

1° 40 jaar geleden heeft Verelst in Turnhout (winkel bestaat niet meer) M4B uitgebracht in resin.  Heb een drietal jaren drie stuks aangeboden gekregen.  Goed voor de vuilbak (scheef en kromgetrokken)

2° De Fa Hermann Zwitserland (bestaat niet meer sinds dec2018) heeft ooit I6 uitgebracht.

3° MTE heeft ooit B-Resto, CIWL restaurant een K4 (deze 2 laatste op Elettren-basis) gebouwd alsook een aantal LAL (look-a-like) op lIMA-basis

Voor de rest: persoonlijke constructies:
*M2B in ongeschilderde versie
*ikzelf heb 2 I5 en een B-resto in ruwbouw en een I4A (op LIMA-basis), alsook een drafttekening van een MU
*Donderbussen van Lenz

Roland

Michiel:
Treinshop Olaerts had een paar jaar geleden type K rijtuigen in schaal 0 aangekondigd, dacht ik.
MTE leverde omgeschilderde donderbussen van Lenz... ooit
GooverModels had de M2 aangekondigd, maar niet dus.
Ook Schnellenkamp had M2 rijtuigen aangekondigd, maar of het ooit iets is geworden, geen idee.
PBMessingModelbouw zou iets met GCI doen in schaal 0 in 2020,... dacht ik...

bollen neus:
Dank voor de snelle reacties en antwoorden. Dus niet veel soeps te vinden . Zoek richting M1, M2 en eventueel I4 rijtuig meer tijdperk 3.
Den Eric.

Peter:
Je kan altijd proberen ze zelf te maken.
Ik meen me te herinneren dat  forumlid Loco (Peter) uitstekend bezig is/was met een GCI rijtuig te bouwen in schaal 0
ook Chris maakt prachtige modellen zelf al ben ik niet zeker of het spoor 0 of 1 is

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie