Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

M7

Gestart door argilla, 08 mei 2019, 21:54:47 PM

Metpetergaathetbeter

tja als het niet volgens de wet mag dan kun je inderdaad niks opleggen, net als jij niks mag doen dat bij wet verboden is !  :-\

bollen neus

Citaat van: Jef op 22 januari 2020, 09:17:19 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 21 januari 2020, 23:02:48 PM
Citaat van: B_Modelbouw op 21 januari 2020, 22:23:05 PM
Een M7 al volledig onder de graffiti... waarom geen bewaakte stelplaatsen, anti graffiti laag,...
oh ja, dat kost geld

Bewaking verdoken opstellen,
Ze eerst laten doen en dan pakken, en dan de kosten laten betalen, het zal ineens een ontradend effect hebben!

;)

Dat haalt hier in België toch niks uit. Kijk maar naar de recente gebeurtenissen op het Autosalon. Daar gaat geen eurocent van die 2.000 euro/man betaald worden. Jammer genoeg...

Aha tis hier niet voor niets het land van belofte hé, en wat ik hier lees hebben we al 10 jaar geleden ook al gelezen. Resultaat? Nougatballen. Met dank aan sommige sloef sloef politiekertjes.
Den Eric.

Johnnytrein

Maar Eric die politiekers kunnen alleen hun zakken vullen. ;)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

bollen neus

Dan kunnen ze toch IETS.
Den Eric

2012

Citaat van: Herwig op 19 mei 2019, 14:37:13 PM
't Is toch niet zo dat deze   motor-stuur-rijtuigen   nog geen toelating hebben om te rijden waar(op) ze verondersteld worden te rijden ?
En dat een binnenvaartschip een nood-oplossing is ...(?)    Of zitten er nog geen draaistellen onder, onder het rijtuig wel te verstaan ?

De M6 en M7 voldoen niet aan het standaard maximum profiel waardoor deze eigelijk uitzonderlijk vervoer zijn. De M6 heeft ondertussen een zeg maar permanente vergunning maar de M7 niet, het gemotoriseerd stuurijtuig was dan helemaal nieuw en uitzonderlijk.... de eerste verplaatsing per spoor werd zelfs gedaan met uitgeschakelde bovenleiding, wat dus nogal wat praktische problemen met zich mee bracht... vandaar de boot.

SuSke

Hebben de Dosto's en andere dubbeldek-rijtuigen dan ook een soortgelijk probleem gehad in de andere landen?

En als de M6'en ondertussen "geregulariseerd" zijn en de M7's op een gelijke basis ontworpen zijn... wat kan dan het probleem zijn om ook voor de M7's die regularisering te krijgen?? Of zijn er niet genoeg fondsen boven water gekomen....
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Hallo,

M6 voldoen aan het Belgische vrijruimteprofiel, dat groter is dan het Duitse. Resultaat geen m6 in Aachen. Idem dito voor Luxemburg, Frankrijk en Nederland.
M7 bdmx zijn nog in testfase.

Roland

Metpetergaathetbeter

er reden toch al M '6'en in en naar  Luxemburg

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2020, 21:18:02 PM
er reden toch al M '6'en in en naar  Luxemburg
Al jaaaaren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

2012

Citaat van: SuSke op 25 februari 2020, 14:23:19 PM
Hebben de Dosto's en andere dubbeldek-rijtuigen dan ook een soortgelijk probleem gehad in de andere landen?

En als de M6'en ondertussen "geregulariseerd" zijn en de M7's op een gelijke basis ontworpen zijn... wat kan dan het probleem zijn om ook voor de M7's die regularisering te krijgen?? Of zijn er niet genoeg fondsen boven water gekomen....


Tis een nieuw rijtuig de M7 en moet dus de homologatie procedure doorlopen, klinkt raar maar in afwachting word dit als abnormaal rijtuig behandeld. Nu  ondertussen is dat ook weer achter de rug, er zijn al rijtuigen in commerciele dienst. Een 2 tal p treinen per dag hebben één M7 die mee rijd in de samenstelling.

2012

Citaat van: doomslu op 25 februari 2020, 22:02:08 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2020, 21:18:02 PM
er reden toch al M '6'en in en naar  Luxemburg
Al jaaaaren.



Idd, met HLE 13, zonder stuurrijtuig dacht ik, dus rond zetten in luxembu.rg voor de terug rit.
De 18 heeft nog geen homologatie voor luxemburg, wel al voor Duitsland, de 18 mag tot in aken.

Metpetergaathetbeter

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/200X/2006-2116  en ik dacht zelfs al eens een foto gezien te hebben van een stuurrijtuig (waarschijnlijk als getrokken rijtuig)

Jurgen

Is er ergens een lijstje terug te vinden met de rijtuigen die reeds afgeleverd en in dienst zijn?

Nu is het de moment om alles beginnen vast te leggen hé. Binnenkort gaan ze buiten dienst en dan is het gejammer dat er geen informatie is!

Ok, er zullen eerst nog wel een aantal revisies en aanpassingen komen, misschien zelfs een andere livrei, maar je kan er niet snel genoeg mee zijn om jezelf voor te bereiden!  ;D ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


BartMan_