Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

M7

Gestart door argilla, 08 mei 2019, 21:54:47 PM

Rangeerduivel

Citaat van: ward op 04 augustus 2019, 11:24:30 AM
Voorlopig heeft nog geen enkel merk zich gewaagd om de aankondiging te doen van ze in HO uit te brengen..

Het verwondert mij ook dat LSModels nog geen claim gelegd heeft....als straf voor de eerdere onnagekomen aankondigingen zou Classix misschien nog eens in de startblokken kunnen schieten.....met een deurwaarder en boete voor LS als gevolg! ::)
Die Classix M6'n zijn trouwens na rodage nog niet zo slecht als eerder beweerd werd ???
Al was het maar om ons aan materiaal te helpen... :-\

;)

evan

Ah, gemotoriseerd?  wist ik niet.

bedankt Yannick  ;)

Deze ziet er ook weeral een mooi wit canvas uit  ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ward

M7's komen idd in 3 versies..
- gewone rijtuigen
- stuurrijtuig zoals M6 (niet gemotoriseerd maar wel 200km/u)
- gemotoriseerd stuurrijtuig. Voordeel hiervan is dat ze ook met kleine dubbeldekstammen kunnen rijden waar nu niet de mogelijkheid is de trein langer te maken.
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

RD25

op FSR 08-2019

foto : Benjamin Rausch FaceBook nmbs-sncb
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

mardig23

Mvg Karl

svvander

Wow, veel groter dan ik dacht (het viel me vooral op als de stuurstand de persoon op het perron voorbijreed).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alan On Track

Dus als ik het goed begrijp zullen er M7 dubbeldekstammen rijden zonder een trekkende/duwende locomotief? Met een gemotoriseerd stuurrijtuig langs één kant, enkele wagonen tussenin en een gewoon stuurrijtuig langs de andere kant, zodat het dus in feite een treinstel wordt? En indien zo, zou de miniatuurversie ervan ook gemotoriseerd zijn? Het lijkt me een interessant principe, of zie ik het verkeerd?

Ik zag onlangs een foto van M6 en M7 rijtuigen aan elkaar gekoppeld. Buiten het feit dat ze nog een stuk properder zijn en de grote klassenaanduidingen lijken ze inderdaad erg goed op elkaar. Maar dat was ook de bedoeling dacht ik.

Met een beetje geluk verdrijven ze de Desiro's van de IC-diensten  ;D
Modelbouw is een kunst

ward

Citaat van: Alan On Track op 20 januari 2020, 17:57:26 PM
Dus als ik het goed begrijp zullen er M7 dubbeldekstammen rijden zonder een trekkende/duwende locomotief? Met een gemotoriseerd stuurrijtuig langs één kant, enkele wagonen tussenin en een gewoon stuurrijtuig langs de andere kant, zodat het dus in feite een treinstel wordt? En indien zo, zou de miniatuurversie ervan ook gemotoriseerd zijn? Het lijkt me een interessant principe, of zie ik het verkeerd?

Ik zag onlangs een foto van M6 en M7 rijtuigen aan elkaar gekoppeld. Buiten het feit dat ze nog een stuk properder zijn en de grote klassenaanduidingen lijken ze inderdaad erg goed op elkaar. Maar dat was ook de bedoeling dacht ik.

Met een beetje geluk verdrijven ze de Desiro's van de IC-diensten  ;D

Is idd één van de mogelijkheden.
Maar eveneens gewoon met 18/19 is mogelijk.
Uiterlijk is er idd nog de 2 klapraampjes en de koersborden.
Binnenin zijn de verschillen des te groter.. echt een enorme vooruitgang; alleen hopen dat de reizigers er het nodige respect voor zullen hebben.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

steamdriven

Citaat van: ward op 20 januari 2020, 20:56:05 PM
Binnenin zijn de verschillen des te groter.. echt een enorme vooruitgang; alleen hopen dat de reizigers er het nodige respect voor zullen hebben.

IJdele hoop.
In FSR staat een gemotoriseerde M7 al volledig onder de graffiti...  :(
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Peter

Citeeralleen hopen dat de reizigers er het nodige respect voor zullen hebben.

Betwijfel dat te zeerste. Toen we een paar weken geleden een uitstapje naar Roosendaal (NL) deden (was met een AM 75) zaten er een paar jongeren met hun voeten (vuil schoeisel) op de (vernieuwde)  zetels. De treinbegeleider die er voorbij kwam deed of hij niets had gezien (zou ik ook zijn met zo'n beangstigende bende)
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Dan zal het binnenkort dus alleen nog kunnen met politiebegeleiding voor de begeleiders zeker.
Was deze week al zo op de trein van Antwerpen Centraal - Hasselt op het traject van af Mechelen.
Voordeel was wel dat het 1ste klasse compartiment plots leeg liep en de "betrapten" zich heel rustig hielden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Een M7 al volledig onder de graffiti... waarom geen bewaakte stelplaatsen, anti graffiti laag,...
oh ja, dat kost geld

En geen respect voor materiaal, vreemd dat we het allemaal gezien hebben maar er niets tegen doen of zeggen.
Iedereen heeft zijn bijdrage hierin te doen, niet enkel die treinbegeleider.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 21 januari 2020, 22:23:05 PM
Een M7 al volledig onder de graffiti... waarom geen bewaakte stelplaatsen, anti graffiti laag,...
oh ja, dat kost geld

Bewaking verdoken opstellen,
Ze eerst laten doen en dan pakken, en dan de kosten laten betalen, het zal ineens een ontradend effect hebben!

;)

Johnnytrein

Wat ik niet begrijp waarom doen die dat ???
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jef

Citaat van: Rangeerduivel op 21 januari 2020, 23:02:48 PM
Citaat van: B_Modelbouw op 21 januari 2020, 22:23:05 PM
Een M7 al volledig onder de graffiti... waarom geen bewaakte stelplaatsen, anti graffiti laag,...
oh ja, dat kost geld

Bewaking verdoken opstellen,
Ze eerst laten doen en dan pakken, en dan de kosten laten betalen, het zal ineens een ontradend effect hebben!

;)

Dat haalt hier in België toch niks uit. Kijk maar naar de recente gebeurtenissen op het Autosalon. Daar gaat geen eurocent van die 2.000 euro/man betaald worden. Jammer genoeg...
Tuut zei de trein en de statie vertok.