Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

M7

Gestart door argilla, 08 mei 2019, 21:54:47 PM

RD25

nog een andere foto - datum, plaats en auteur onbekend - Jean-Marie Magnée sur FB


excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Het is niet erg duidelijk, maar zo op 't eerste zicht zou je zeggen dat zo'n gemotoriseerde stuurstand een locomotief is met enkele zitplaatsen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mardig23

Inderdaad, zo lijkt het wel.

We kunnen natuurlijk de onderste verdieping niet zien.

Wel knettergek dat ze een trein op een schip zetten.
Trek dat toch gewoon naar waar het moet zijn, ongeacht of dit enkele euro's goedkoper of duurder is.

Alleen al de extra risico's om dit op en af een schip te laden ???
Het is niet direct een zak bananen...
Mvg Karl

Herwig

't Is toch niet zo dat deze   motor-stuur-rijtuigen   nog geen toelating hebben om te rijden waar(op) ze verondersteld worden te rijden ?
En dat een binnenvaartschip een nood-oplossing is ...(?)    Of zitten er nog geen draaistellen onder, onder het rijtuig wel te verstaan ?

WVA

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze in Frankrijk gemaakt worden en zo per schip naar BE gebracht worden.

RD25

Citaat van: Jurgen op 19 mei 2019, 12:03:01 PM
M7 op de boot kan je terugvinden via de volgende link:

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/60523419_10216525987235773_7135332102031015936_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=9a59f627eea9e3e3c076f32d8123737b&oe=5D5D9196

Een apart zicht om zo te zien, maar misschien was het goedkoper op deze manier?

bedankt Jurgen voor de link   8)

Citaat van: WVA op 19 mei 2019, 16:29:50 PM
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze in Frankrijk gemaakt worden en zo per schip naar BE gebracht worden.

Je geheugen is goed, de Alstom-fabriek in Valencienne ligt vlak bij de Schelde.   :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

stoomlokje

#37
Foto van Valencienne op google eens goed bekeken.

De uitgerangeerde Eurostar die vroeger op het zijspoor ( ten oosten van de Schelde ) voor de sloop geparkeerd stond is, blijkbaar wat opgeschoven .
Alleen de motorrijtuigen staan er nog .
De tussenrijtuigen staan op een slopersspoor ( wat lager op de foto, zuidelijker ) en zijn blijkbaar bijna volledig gesloopt.

dit was even off topic ,maar betrof wel dezelfde fabriek.

RD25

Levage par le groupe DUFOUR.be  ;)



source : Mediarail sur FB
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

mardig23

Wow, super foto Bernard,

Maar ik snap dit echt niet...
Mvg Karl

Robrecht

Simpel.. de regering heeft laatste jaren meer ingezet op scheepvaart dan de spoorwegen.. nu willen ze het wat laten renderen.
Of (sorry , kan het niet laten) de m7 moest op tijd op z'n bestemming zijn en via het spoor was dat niet haalbaar  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Dreha

Misschien is het niet zo eenvoudig of duurder om een speciale transportvergunning via het spoor te bekomen. Via de weg zal het met zo'n dubbeldekker ook niet eenvoudig zijn. Dus daar bied het schip een zeer valabel alternatief.

ward

Momenteel zijn ze volop testen aan het doen met de stuurrijtuigen, en is er zelfs een volledige stam M7's aan het testrijden.
Wanneer ze effectief geleverd aan de nmbs zullen worden is maar een vraag. Eerste rijtuigen moesten nu al rijden.. maar hebben vertraging  :-X ;D
Voor de verschillen buitenaf: schermen aan buitenzijde zijn nu in de ramen verwerkt zoals desiro, de grote klasse-aanduiding, 2 klapruitjes per rijtuig, andere bestickering. Langs binnen? Mooie afgewerkte kleuren, camerabewaking, schermen zoals in desiro; en in eerste klasse lederen zetels..
Voorlopig heeft nog geen enkel merk zich gewaagd om de aankondiging te doen van ze in HO uit te brengen..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

evan

Staat daar nu ook een panto op?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: evan op 04 augustus 2019, 13:34:12 PM
Staat daar nu ook een panto op?

Evan, in dit is een gemotoriseerde stuurstandrijtuig  ;)

En die hebben electriciteit nodig  ;D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)