Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

M7

Gestart door argilla, 08 mei 2019, 21:54:47 PM

SuSke

Citaat van: mardig23 op 09 mei 2019, 16:37:23 PM
De opschriften voor de klassenaanduiding lijken me het meest opvallende kenmerk voor een leek om het verschil te zien, Herwig.

Ze hebben zelfs een nieuwe klasse uitgevonden: klasse 12  ;D ;D

Nu,ik zal ze niet verwarren met een Desiro, de M7-stuurstanden hebben een grotere kop dan de Desiro's.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#16
En buiten deze  groooote   cijfers als klasse-aanduiding bij de M7-rijtuigen ?
Is er nog een ànder duidelijk, meteen in het oog springend onderscheid t.o.v. de M6, eventueel ?

Als de NMBS besluit om dit goed leesbaar type van cijfers binnenkort ook op de M6-rijtuigen te kleven , dan weten we het niet meer ?

doomslu

Ik zie geen digitaal bord met de bestemming staan op de M7 en op de gele verf om eerste klas aan te duiden lijken ze bespaard te hebben...
Een gemengd rijtuig 1e/2e klas bestaat ook niet in M6.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Werner

Citaat van: doomslu op 09 mei 2019, 20:48:29 PM
Een gemengd rijtuig 1e/2e klas bestaat ook niet in M6.

Niet meer. In de beginjaren dacht ik dat het M6 BD rijtuig bovenaan zowel 1ste als 2de klas had. Daarna is dat volledig 2de klas geworden. Dat geeft aan de 2de klas reiziger de mogelijkheid tot een kleine "upgrade": de stoelen in het ex-1ste klas deel van dat rijtuig zitten iets comfortabeler en er is iets meer beenruimte. :)

Om te pendelen tussen Antwerpen en Brussel verkoos ik een IC met M6 rijtuigen (ook afgezien van bovenstaande upgrade). Dus ga ik het niet erg vinden wanneer de nieuwe M7 sterk lijkt op de M6.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

steamdriven

Voor treinbegeleiders is het nu al dikwijls onbegonnen werk om in een M6 mensen met een ticket 2de klasse diets te maken dat ze verkeerdelijk in een 1ste klasse rijtuig zitten. Dat gaat er met deze combinatierijtuigen niet op verbeteren.

Binnenin is er wel een duidelijk verschil. Tweede klasse zijn stoffen zetels, eerste klasse een soort van leder. Wel een stuk mooier dan de huidige M6 binnenin. Voor de afleg van de bagage, dat blijft een ramp. De rekken bovenaan zijn nog smaller dan bij de M6. Goed kon het op dit gebied nooit worden, eigen aan het ontwerp met zijn beperkingen in het vrijeruimteprofiel.

Het klopt dat de bestemmingsaanduiding niet meer in een apart display zit. Dat is nu zoals bij een Desiro deel van één van de onderste vensters.

Als Bombardier ze nu eindelijk eens zou beginnen uitleveren...
Nu rekenen ze al op 2020 voor de eerste rijtuigen, de stuurrijtuigen nog later, de gemotoriseerde stuurrijtuigen nòg veel later. Voor de gewone (relatief eenvoudige) rijtuigen alleen al is dat al 2 jaar vertraging. Dat is niet meer ernstig.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

mardig23

Je hebt gelijk Bart, maar aan de andere kant liever 2 jaar te laat en dan 40 jaar in dienst zonder problemen, dan op tijd met loskomende onderdelen, in brand vliegende batterijen en tijdens het rijden opengaande deuren...

Maar het wordt inderdaad wel tijd dat er eens wat nieuw materiaal komt. Ik heb gisteren nog met een treinbegeleider aan de praat geweest, en de nood was duidelijk voelbaar :-[
Mvg Karl

doomslu

Foto's te zien op het TMM-forum. Wie gaat er als eerste het mes in zijn M6 rijtuigen zetten???


--
Ce 2 mai à Kinkempois, transférée depuis Brugge par Lineas avec la 7711 : HT

M7 75003 sncb z121470 ligne 125a kinkempois 2 mai 2019 laurent joseph www wallorail be c by Laurent Joseph, sur Flickr

M7 75003 sncb z121470 ligne 125a kinkempois 2 mai 2019 laurent joseph www wallorail be by Laurent Joseph, sur Flickr
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Knap  ,precies toch een heel ander rijtuig dan de M6 , meer gestroomlijnder??

chef garde

Citaat van: doomslu op 18 mei 2019, 10:05:54 AM
Wie gaat er als eerste het mes in zijn M6 rijtuigen zetten???

Laat u volledig gaan Luc!!

Metpetergaathetbeter

ik denk dat er wel anderen zullen zijn,mits wat geduld die dat gaan doen voor ons.Laat ze nog maar wat wachten mogelijks eens in dienst dat er nog veranderingen gebeuren a/d wagons

755philippe

Misschien nog een project voor Lsm maar dan zullen we zeer veel geduld moeten hebben. Laat ze maar eerst de beloofde M5 uitbrengen... wie weet.
Mvg


755philippe

Jurgen

Op Facebook heb ik een foto zien langs komen van een M7 per boot!

Als ik goed gezien heb was het een motorstuurstand, maar het kan evengoed zijn dat de installaties op het dak gewoon niet afgedekt waren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RD25

nog een foto - Jean-Marie Magnée sur FB - Kinkempois le 17 mai 2019 - M7 nummer 75003

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

RD25

Misschien de foto opgeroepen door Jurgen ?

25.04.2019 in Bergen, dubbeldekswagons omlijst door 18²

Crédit photo : Stéphane Levis-FB
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

steamdriven

Citaat van: Jurgen op 18 mei 2019, 13:00:18 PM
Op Facebook heb ik een foto zien langs komen van een M7 per boot!

Als ik goed gezien heb was het een motorstuurstand, maar het kan evengoed zijn dat de installaties op het dak gewoon niet afgedekt waren.

Is inderdaad een gemotoriseerd exemplaar.
In juli is normaal gezien hiervoor een opleiding voorzien zodat er tests kunnen uitgevoerd worden.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html