Prachtig Belgische huizen in H0 op TMM forum

Gestart door Peter, 05 mei 2019, 11:06:54 AM

Peter

Op het Franstalig MSM forum, TMM is er een draad (je) over het maken via laser van prachtige
Belgische huizen en handelspanden.
Heeft er niemand hier zo'n ideeen om dit ook te toen., en desnoods in beperkte oplage aan te bieden, want niet idereen heeft tenslotte een laser toestel.

https://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,10846.msg1026328/topicseen.html#new
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

c-tracks heeft dit reeds aangeboden.Ga eens te rade bij Paul of bij loebaske.

Dirky

beperkte oplage Peter > de huizen die ik al jaren aanbied gaan voor geen meter omdat ik voor een doosje 35€ moet vragen.

Treintjes en wat er achter hangt mag een fortuin kosten. Huisjes willen de meesten "krijgen"...

(de laatste potentiële klant die ik had voor mijn set van 6 fabriekshuisjes, gebouwd dan nog, wou er veel voor geven: 25€)


Daartegenover staan dan mijn Duitstalige spoor 1 klanten die probleemloos 250€ neertellen voor een eenvoudig seinhuis...

loebaske


hahahaha Dirk, dat is 200% juist, al vaker meegemaakt op beurzen....de reactie van "is wel duur 10.50€" stel hun dan de vraag hoeveel € er in dat plastiekzakje zit....een 300 à 500€ of meer.
Er zijn uitzonderingen en ga ze niet bij naam noemen, die wel een budget besteden aan toehoren enzo...met de reactie van lezers op het forum of tentoonstellingen van "wauw" zo mooi en natuurlijk gebouwd.

Koen

Ik wil dan ook niet iedereen over dezelfde kam scheren maar ik denk dat veel te maken heeft met het feit dat er veel meer verzamelaars dan bouwers zijn  ::).
Je wil niet weten wat ik al geïnvesteerd heb aan scenery materiaal zoals gebouwen, etswerken, ... :-X   (enfin mijn vrouw ook niet  ;D).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

59erke

Peter wat houdt U tegen om dit zelf eens te proberen, gewoon op de oude manier met plasticcard ? Als je kijkt wat wij verwezenlijken in N schaal dan vermoed ik dat dit in HO ook haalbaar moet zijn. Gewoon uw stoute schoenen aantrekken en er voor gaan...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SirGresley

Kijk hier eens: Scalescenes.
De "T022a Terraced houses", "T019 Cottages" en "T013a Semi detached houses" zijn ook goed als Belgisch te gebruiken.
EN het voordeel is dat ge een download file krijgt dus kunt ge het zo dikwijls printen als ge wilt.

https://scalescenes.com/product-category/townscenes/

Ik heb de kerk en de school ook al ineengestoken en bij de kerk er een torenspits en kruis op geplaatst + nog andere aanpassingen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama