De 7e minibaantjeswedstrijd en de 4e dioramawedstrijd

Gestart door doomslu, 04 mei 2019, 20:20:15 PM

doomslu

De reglementen staan in MSM 191 afgedrukt en zijn ook te zien op de website.

Plannen, mannen!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Juist enkele vraagjes.

Deelnemers jonger dan 16 jaar kunnen enkel meedoen aan de diorama's en niet de minibaantjes ?
Deze diorama's moeten NIET voorzien zijn van fries, onderstel,... ?
En mogen de papa's helpen aan de diorama's van de jongeren ?

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Citaat van: 59erke op 04 mei 2019, 21:17:10 PM
Juist enkele vraagjes.

Deelnemers jonger dan 16 jaar kunnen enkel meedoen aan de diorama's en niet de minibaantjes ?
Toch wel hoor, er is geen beperking in leeftijd, maar het leek ons een leuk initiatief om de jongeren onder de 16 een speciale prijs toe te kennen. En een diorama ligt dan toch wel meer binnen hun bereik dachten we.

Citeer
Deze diorama's moeten NIET voorzien zijn van fries, onderstel,... ?
Neen, een plaat van maximaal A3 met een diorama er op is alles wat we nodig hebben. We zorgen zelf wel voor een plaats op oog-hoogte.

Citeer
En mogen de papa's helpen aan de diorama's van de jongeren ?
Tja, je kunt nooit weten wie er allemaal heeft meegewerkt achter de schermen hé, maar we hopen wel op een eerlijke wedstrijd in de wedstrijd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Er zijn hier wel "cracks" onder de jongere....vergeet dat niet...misschien wel dun gezaaid...

SuSke

Citaat van: 59erke op 04 mei 2019, 21:17:10 PM
Juist enkele vraagjes.

...
En mogen de papa's helpen aan de diorama's van de jongeren ?

Hoe zou je zelf op die vraag antwoorden als je zoon meedoet en je niet kan helpen? ... Het antwoord dat je dan geeft, is wat de anderen dan kunnen denken.

Ik zou zelf niet fysiek meehelpen maar er wel zijn om raad te geven over het hoe en waarom, maar de actie ligt bij de jeugd zelf.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Opazwitserland

We zijn volop aan het brainstormen om er iets apart van te maken.
Het wordt waarschijnlijk een baan op grote hoogte😜

svvander

Hier is er ene in huis (9 jaar)) dat MSM 191 heeft onderschept en al volop aan het plannen is. "Pa, der is ne prijs voor het beste diorama onder de 16jaar... dan kan ik mee doen he!". Hoe ga ik dit in goede banen kunnen leiden? Het grappige is: de 2 oudere zussen beginnen zich ook te moeien en willen ook meedoen... Leg maar eens uit dat het op een A3'ke moet en dat je geen brug, boot, huis, spoor, berg op elkaar gepropt kan brengen. Ik ga ze laten doen en dan zien we tijdens de grote vakantie wel of ze al dan niet kunnen mee doen. Maar de zaak is: het is wel mijn materiaal :-\ Zelf de PC moet er nu aan geloven: Anyrail staat al volgeboekt en nu hebben ze Traxeditor ook ontdekt. Ongelofelijk hoe die gasten daarmee allemaal weg zijn. Zojuist nog maar een doos met materiaal op zolder teruggevonden, die zal ook snel aangeslagen worden... Allemaal voor het "goede doel".
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

DIORAMABOUWER

Hier aan het zeetje bij MSKK ook aan het brainstormen voor een A3-tje !!!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Val-Rikard

Ik heb de knoop doorgehakt!  :)

Aanvankelijk zou ik starten met de bouw van een nieuw minibaantje, pas af tegen de Modelspoorbeurs in 2022 en niet als deelnemer voor de minibaantjes wedstrijd.
De mogelijkheid om deel te nemen aan een dioramawedstrijd leek me anderzijds wel verleidelijk. Iets bouwen op een A3 lijkt mij wel een leuke uitdaging. Een klein tafereel, een klein verhaal, maar vooral sfeer. De beurs in 2020 is ook een jubileum editie waar ik zeker mijn steentje wil aan bijdragen. Het leuke aan zo een klein werkstuk is dat je jezelf kan verliezen in een super detaillering.

Onderwerp:

Geboeid door hun omgeving slenteren eind jaren 70 van vorige eeuw 3 jonge makkers doorheen de straten van een fictieve buitenwijk.
Op hun weg stoppen ze aan de resten van een afgebroken huis waarlangs ze een toegang krijgen tot het terrein van de N.M.B.S.

Naam van het diorama:   Cockerill straat


OlivierV

Zo'n Dioramaatje op een A3 lijkt me wel wat. De gelegenheid bij uitstek om het haltegebouwtje van Nonceveux eens te maken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Ik ga eens kijken welk stuk ik uit "Marchan'Dix" kan snijden dat op een A3 past, en anders misschien iets totaal anders  ;)
Ik heb nog even tijd om na te denken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Zo te lezen gaan er niet veel baantjes te zien zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ronald

Lekker zure reactie weer...... is het al zover? Duurt nog meer dan een jaar eer het evenement gehouden wordt. Misschien een beetje geduld hebben? ::)

Val-Rikard

Deelname diorama wedstrijd:

"Bij nader inzien denk ik dat het eerlijker zou zijn deel te nemen buiten competitie.
Door het regelmatig brengen van artikels in ons lijfblad blad Modelspoor magazine voel ik aan mezelf meer te beschouwen als medewerker dan als deelnemer.
Het staat eigenlijk ook met zoveel woorden te lezen op de website.
Ik zal hierdoor niet minder genieten van de bouw en voel mezelf beter door deze beslissing".  ;)

Groet,
Rik