Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Scheldekaai

Gestart door hans63, 01 mei 2019, 20:48:47 PM

Val-Rikard

Citaat van: hans63 op 09 juli 2019, 22:19:53 PM
bedankt Pierre.

Volgende bouwwerkje van Walthers aan het kleuren.





Dit ziet er mooi uit!

raf

als scheeps modelbouwer zien we steeds dat mensen een probleem hebben met het gebruiken van allerhande materiaal om netten te imiteren

gebruik een haarnetje zoals in grootmoeders tijd en dat gaat veel mooier staan
kruidvat hair essentials haarnetje
dit is zeer fijn van mazen en ook van draadjes en kost nog geen 2 euro
ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren van donker tot wit
voor de rest mooi werk al mag er wat roest aan die sloep zitten want zo is hij werf nieuw

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Robrecht

Amai, ik heb nog maar recent iemand zien verweren met potloden, maar ik had echt geen idee dat je zulke resultaten kan krijgen als je een heel gebouw daarmee kleurt.
Heel schoon resultaat! Toch eens zoeken of ik er zo nergens meer in de kast heb liggen  8) Gaat dat met elke ondergrond?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Michiel

Dat ziet er erg goed uit! Een een of 5 geleden heb ik ook met potloden bakstenen in schaal N zitten kleuren met m'n wijlen Brussel-Noord project. Bleek een interessante methode om het voegwerk strak te hebben. De ondergrond moest wel vrij ruw zijn, en de kwaliteit van het potlood speelde ook een rol. Knap resultaat, Hans!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

hans63

Hele geveltje is nu compleet. De kleur van de deuren twijfel ik nog wel over.
Lijkt een beetje of deze nu in de grondlak staat.  :-\

bedankt trouwens voor de tip van het haarnetje voor de kotter, nog niet aan gedacht!



sdz1976

Machtig mooi gelukt die combi en ook nog es meesterlijk uitgevoerd  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Een prachtig resultaat! ;)
Groet Pierre.


Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

hans63

Gebouwtje even proefplaatsen met de rest van de mockup.



hans63

Jawel, de vakantie is voorbij, alles staat weer op de rit voor het nieuwe seizoen.

Tijd om het baantje weer op te pakken en aan de scenery te bouwen.
Als eerst bij de laad-los kade rails ingebed in sculptamold, daarna de basculebruggen wat aangekleed.

het begin is er weer...













sdz1976

Mooie vooruitgang  8) 8) 

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

mardig23

Mvg Karl

modelbaanHO

Dat ziet er veelbelovend uit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

hans63

Bezig het kademuurtje van wat kleur te voorzien.



hans63

Met de restanten van vorige bouwdozen dmv wat kitbashing een achtergrond gebouwtje gefrobeld.
2 schuifdeuren ( nog te schilderen) uit dik alu-folie gemaakt, de golfstructuur met een computer bandkabel erin gedrukt.

Het is gepland aan de zijkant van het diorama, waardoor het locje hieruit kan verdwijnen.

ik wil nog een print met een fabrieksnaam boven de deuren aanbrengen, rechtstreeks op het metselwerk.
iemand een idee hoe dat het beste te doen?  (ik bedoel dus niet een papiertje printen en dat erop plakken  ::))