Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scheldekaai

Gestart door hans63, 01 mei 2019, 20:48:47 PM

hans63

Hallo forumleden,

Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Hans, wonende in Nederland en sinds enkele jaren weer met
de modelspoorhobby actief. ik ben gestart met Marklin materieel en heb hiermee een baantje gebouwd.
Sinds een jaar lees ik met veel plezier het Modelspoormagazine en sinds enkele maanden kijk ik ook mee op dit forum.

Ik ben recent gestart met een nieuw project waarbij ik tracht een havenbaantje gestalte te geven met een Belgisch karakter.
Om het als Nederlander natuurlijk wel goed weer te geven, sta ik open voor al jullie suggesties.  :) Derhalve dit topic maar gestart.
Het baantje wordt in modulevorm opgezet met 2 bakken.
Om het voor dit project helemaal over de andere boeg te gooien ;D zal het worden uitgevoerd in 2-rail PIKO-A.

Het sporenplan heb ik wel globaal in beeld, maar zal zich gaandeweg nog wel verder ontwikkelen.
Ik ben gestart met de eerste modulebak en de bouw van het belangrijkste scenery onderdeel omdat de positie
hiervan de layout voornameljk zal bepalen.

Voor nu lijkt me dit wel voldoende, hieronder het eerste deel van mijn bouwsel.



doomslu

Dat is alvast een straf begin!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Welkom op ons forum, Hans

Citaat van: doomslu op 01 mei 2019, 20:55:18 PM
Dat is alvast een straf begin!  ;)

Vind ik ook  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Ah! De Walthers Basculebrug!

evan

Welkom en veel bouwplezier gewenst!

Leuke brug! Heb er hier ook nog zo 2 liggen voor als ik ns zin heb.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

hans63

Bedankt voor de aanmoedigende woorden.  :)

Omdat alleen aan een brug bouwen ook maar saai is nog wat aan het experimenteren...



evan

Dat ziet er interessant uit :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Je wekt nu ook mijn interesse met deze laatste foto. Ziet er indrukwekkend uit.
Groet Pierre.


hans63

de brug vordert, landhoofd en evenaar gereed.



sdz1976

Dat word interessant me dunkt  8) 8) 


Grtz,
Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Paulogic

Ik krijg hier zo het idee dat er misschien wel een bootje gaat rondvaren (rijden: ?
mvg,
Paul(ogic)

hans63

De tijd zal het leren Paul.  8)
Voorlopig wacht ik nog op een motortje van aliexpress.


hans63

De Walthers brug is af. Het bedieningsgebouw nog wel even doen.



Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Zo eentje staat ook nog gepland in een verre uitbreiding voor Vaerweh Dok.

Hans, Wat is de breedte van de overspanning (beweegbaar brugdeel) van dit Walthers-gevaarte?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.