Scheldekaai

Gestart door hans63, 01 mei 2019, 20:48:47 PM

Arnaudmarklin

Hartelijk bedankt voor de links.
Top.
Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

hans63

Het kottertje is gereed.  :)

De laatste details aangebracht, tuigage voorzien en de nylons van de vrouw verknipt om netten te maken.   ::)
rest nog het ronselen van bemanning en het bootje te voorzien van naam en nummer.

Leuk bouwprojectje geweest al is de beschrijving van Artitec wel eens wat summier.






chef garde

Mooi Hans!!!

Moeder haar nylons staan er beeldig op!!  😁

sdz1976

Prachtig gebouwd !!  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hans63

Begonnen met een bouwwerkje van Walthers Cornerstone.
Het wordt een achtergrondgebouwtje met een speciale functie, maar dat komt later nog wel.

Het bouwwerkje eerst maar eens verzaagd en de achtergevel naast de voorgevel geplakt zodat het de dubbele lengte krijgt.
Verder het plastic nog wat opgeknapt met de inmiddels wel bekende kleurpotloden methode.
Zo ziet het er toch wel een stuk beter uit.   ;D  (origineel ernaast gezet)
Verder maar met de vensters.




loebaske

Dag en nacht verschil, schitterend

BR-59

'De bekende kleurpotloden-methode'? Waar kan ik deze informatie/instructie vinden? Ik vind het er erg mooi uitzien.

loebaske

Eens een uitgebreid artikel ( alla Nouailler) zou wel leuk zijn voor MSM

Gerolf

Veel beter dan de plastiek ...  :)
... maar persoonlijk zou ik:
- de voegen toch nog wat meer accent geven, bvb met een wash
- de raamdorpels een andere basistint geven
;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hans63

#40
De kleurpotloden methode is toch niet bij iedereen bekend zie ik.
Kleurpotloden worden voor verwering al langer gebruikt,
maar voor baksteen gevels is dit geperfectioneerd door Wim Vink:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74394.msg3222001735#msg3222001735

mijn gebouwtje komt op de achtergrond (half model) en derhalve wil ik de voeg juist niet accentueren, de gebouwen op de
voorgrond krijgen wel een wit/grijze voeg. De raamdorpels worden hier nog wel grijs/wit.

loebaske

Just daarom dat een artikel in MSM een bijdrage zou zijn...

hans63

Het achtergrondgebouwtje is gereed.

De oorspronkelijke achtergevel zit nu bij de voorgevel aangeplakt en de bodemplaat is de 2e dakhelft geworden.
Helaas zat daar een gat in wat natuurlijk opgevuld moet worden. Daarom maar een daklicht erin gefrobelt.
Zo heeft het gebouwtje ineens iets extra´s. Ik noem dat een win-win situatie.  :)





Pierre

Mooi man. Ik hou hier van. Top! ;)
Groet Pierre.


hans63

bedankt Pierre.

Volgende bouwwerkje van Walthers aan het kleuren.