Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Scheldekaai

Gestart door hans63, 01 mei 2019, 20:48:47 PM

Rangeerduivel

Misschien rivettetellerij Hans, maar het formaat van de gekloven houtblokken vind ik niet passen bij de rest, wie heeft er om liefde gods zo n grote kachel....?  ;D

Voor de rest een prachtig, echt uitziend plaatje!

;)

hans63

Ik weet niet of deze blokken voor de kachel bedoeld zij Rudy.  :)
wat B-models hier wel mee bedoelt is vaag, de wagons worden met deze belading geleverd en de blokken zijn erin vastgelijmd.

Metpetergaathetbeter

of hout voor pellets van  te maken  :-\

Johnnytrein

Ik denk aan hout om de stoom locs op te stoken of hoe noemt men dat ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

intoch wel heel moderne goederenwagons :-\

59erke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 januari 2022, 21:16:51 PM
intoch wel heel moderne goederenwagons :-\

Ik zou mij daar niet teveel aan storen, als je verder kijkt is de grote vorkheftruck en de rupskraan ook modern.  Ik zie trouwens nergens een verwijzing naar een bepaald tijdperk (uitgezonderd de HLR 80 in zijn TPIII kleurtje).  dus dit  baantje kan zich perfect in een huidig tijdperk situeren.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

hans63

Ik heb nog een detail toegevoegd op de baan.  :)

als het visserskottertje een tochtje over het "water" maakt zal de brug open moeten om het door te laten.
in de automatisering is hiervoor een melder aangemaakt met daaraan verschillende acties gekoppeld:
-er worden 2 blokken buiten dienst gesteld waardoor het treinverkeer tot stilstand zal komen (Rocrail kan geen route meer plannen)
-er worden wat wissels beveiligd (gereserveerd) voor het verkeer wat nog wel doorgaat (industriegebied en dok)

Om het stoppen van een loc op de baan te verantwoorden is er een eenvoudig 2-licht sein geplaatst wat  dan op rood gaat.
Het is middels een relais gekoppeld aan een Rocnet outputpin.
Het sein werkt ook in het normale verkeer. Het kleuraspect wordt dan bepaald door de wisselstand van een 2-tal wissels.




Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

erik de noorman

Lekker sfeertje. Van de achtergrond ben ik niet echt fan. Ergens stoort er mij iets aan maar ik ik niet echt vatten wat en hij hoort noch thans bij het thema. Begrijp mij niet verkeerd een zeer leuke baan en een goed sfeerbeeld.

Erik. ;)

Herwig



  Een andere, sobere, neutrale achtergrond zou wellicht beter zijn.   En de voorgrond meer tot zijn recht laten komen.
  'k Ben 'getogen' om de hoek van het Antwerps Vleeshuis (toreke is ook zichtbaar) en vandaar,  er klopt iets niet, me dunkt.    ???
 

Floris

het zal de laagstaande zon op de achtergrodn zijn die niet echt strookt met de belichting van de voorgrond? Verder werkt zo'n achtergrond ook alleen écht goed als de foto vanaf het punt genomen is dat voor- en achtergrond qua perspectief met elkaar kloppen.

Herwig


  Achtergrondfoto is (té) specifiek:   de hedendaagse Antwerpse rede met de (bedenkelijke) mengelmoes aan antieke (middeleeuwse), oude (19de eeuwse)
  en moderne gebouwen.
 
  Op de linkeroever is op de plek van het dok-in-model, in werkelijkheid een woonwijk en een wandeldijk, géén dok noch Strauss-brug.
  Dit wringt . . . .    ::)             Een neutraal decor lost dit conflict op ...

Alberke

tuttut, 'tis prima zo met die achtergrond!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

#283
Citaat van: Alberke op 07 maart 2022, 16:12:30 PM
tuttut, 'tis prima zo met die achtergrond!

Inderdaad,alleen kenners weten dat het fout is,de rest ziet een stad aan de overzijde
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

gardevil

Citaat van: erik de noorman op 06 maart 2022, 17:14:33 PM
Lekker sfeertje. Van de achtergrond ben ik niet echt fan. Ergens stoort er mij iets aan maar ik ik niet echt vatten wat en hij hoort noch thans bij het thema. Begrijp mij niet verkeerd een zeer leuke baan en een goed sfeerbeeld.

Erik. ;)
Misschien omdat de scheepvaart de Schelde niet kan opvaren door de haag? Misschien vervangen door een (aanzet van) een sluis?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?