Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Scheldekaai

Gestart door hans63, 01 mei 2019, 20:48:47 PM

SuSke

inderdaad leuk.

Even een uitdaging meer bij je neer leggen.
Als je een poort met dubbele vleugels gebruikt, zou je er voor moeten zorgen dat de vleugels niet gelijk open en dicht gaan maar met een kleine faseverschuiving tussen beide. Wel rekening houden dat de vleugel die eerst opengaat ook laatst dicht moet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

hans63

Ok Frans, ik ga de uitdaging aan.   ;D

dit is denk ik wat je bedoelt:

https://youtu.be/kAE6hVtWJc4

SuSke

En dat werkt perfect zoals het hoort.

btw: Mooie poortjes ook  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Mooi gemaakt  8)
Persoonlijk zou ik het faseverschil nog iets groter maken, maar dat is eigenlijk muggenziften  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hans63

De poort staat inmiddels op de baan en functioneert zoals bedoeld.
verder wat aansluitende hekwerken aan het produceren.


mahtoska1

Zeer goed geslaagd!

hans63

Het hekwerk, wat de afscheiding tussen het baantracé en het industriegebied verzorgd, is voor dit moment wel voltooid.
De verharding van het industriële gedeelte komt nu aan bod.

Maar eens begonnen met de productie van de nodige stelconplaten die een deel van de geplande verharding zal gaan opvullen.







mardig23

Is het hekwerk voorzien om de spoorlijn te beschermen, of het industriegebied?

Meestal staat dit hekwerk rond een industriezone, en dient het om indringers buiten te houden.
Als dat zo is, staat het nu achterstevoren ;)
Mvg Karl

evan

Leuke details Hans!

Heb je zelf al voorbeelden gezien dat ze Stelconplaten afzagen zoals jij gedaan hebt?  Zelf heb ik het nog niet gezien en het doet me dus wat vreemd aan ;) 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

hans63

#159
Klopt Karl, het hekwerk is bedoelt om het spoor tegen indringers te weren (z.g. spoorlopers)
Niet alleen het stukje spoor op de foto, maar het is de opgang naar de Walthers-brug op de andere module
waar het hekwerk op gaat aansluiten.

Ja, die gezaagde platen is een puntje Evan. Ik zit in de bouw en daar zagen we alles wat los en vast zit (zeker beton)
maar kan zijn dat het bij stelconplaten niet gebruikelijk is.
Ik zal het eens nazien, en zo niet dan wordt het een variant met halve stelconplaten en opvulstukken.

hmm, wel wat werken gevonden met gezaagde platen, maar veel gebeurd het niet.

https://boorenzaagbedrijf.nl/referenties-boor-en-zaagwerk/detail/stelconplaten-zagen-in-frankrijk

Fretbol

Rond onze atelier (NMBS depot Kortrijk) komen deze afgezaagde Stelconplaten ook voor.

BC911

Mooie vooruitgang en knappe afsluiting. Ik had ook meteen een gek gevoel bij die verzaagde stelconplaten, maar blijkbaar wordt het dan toch gedaan ...

@Fretbol: bedoel je deze locatie
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Fretbol

Ja, dat is inderdaad de plaats die ik in gedachten had

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Zeker van dat het gezaagde platen zijn en niet de pas-platen in driehoek?
Ze zijn te mooi onder 45° afgeschuind terwijl de situatie daar dat niet echt nodig maakt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.