Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Scheldekaai

Gestart door hans63, 01 mei 2019, 20:48:47 PM

raf

mooi watertje zo zie je ze maar zelden
het zal wel een reden hebben dat het zo vlak ligt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 24 december 2019, 18:31:45 PM
mooi watertje zo zie je ze maar zelden
het zal wel een reden hebben dat het zo vlak ligt

gene wind hé Raf! ;D
Zo éénvoudig kan 't leven soms zijn... ::)

;)

SuSke

Maar dan ook geen bootje of schip dat rondvaart, anders heb je wel ergens golfslag.
Was op Vaerwegh Dok ook eerst zo en is o dertussen verholpen met een pot lijm  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Citaat van: raf op 24 december 2019, 18:31:45 PM

het zal wel een reden hebben dat het zo vlak ligt

gr raf

Alles op zijn tijd Raf.  Waterpartijen werk je pas af als laatste op een baan ;)

Knap sfeertje
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

hans63

Ook al is het water super glad, er is wel een rondvarend bootje. Het gladde oppervlak zal ook zo moeten blijven om
het vloeiend en netjes voort te bewegen. Bij een ruw oppervlak gaat het schokkerig en dat lijkt nergens op.
Het is een kwestie van kiezen wat je het belangrijkst vindt.   :P

ik kan wel een boeg- en hekgolf aan het bootje plakken om mee te slepen.   ::)
Verder kunnen buiten het vaartraject natuurlijk wel rimpelingen worden aangebracht.

ik zal wel zien, het is in ieder geval voor later.  :)

SirGresley

Evan let maar op want Raf z'n onderzeeër lig al te wachten.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

hans63

Afgelopen periode nog wat verder gefröbeld aan het baantje:

Als eerste een fries aangebracht met daarin led-verlichting. Getracht om met name het rechtstreekse schijnsel op de achtergrond te beperken.
Er is wel een schaduwlijn aan de rechterzijde aanwezig, dit behoeft nog wel aanpassing.

Rails op de brug definitief verlijmd, vervuild en van voeding voorzien, er kan over de brug gereden worden.  :)

verder is er nog en vaartuigje bijgekomen, tankertje van Artitec.


Fred

Frederic

hans63

De grove scenery van het eerste module bakje is wel gereed, het fijnere werk komt later.

Eerst maar eens verder met het 2e bakje, uit 9 mm berkentriplex gemaakt is deze nu ook gereed.
Het totale diorama heeft nu een lengte van 2,8 m
Een laag van 30 mm XPS eroverheen en het eerste spoortracé gelegd. Zo komen we weer ergens.  ;D




hans63

begonnen de elektronica van de 2e bak in orde te brengen.

het baanplan in Rocrail gezet en bezig met het koppelen van de Rocnet-centrale aan de baan.
2 wissels voorzien van servo aansturing middels de PI03 module. (adafruit bordje)

de PI02 module ( die met het bosje blauwe draden erop  ;D) is voorzien van 32 pinnen (adressen) die naar keuze
als input of output kunnen worden aangestuurd.
de input pinnen zullen de meldingen van de hall sensoren gaan verwerken, de output pinnen worden gebruikt om de
frog polarisatie te regelen. Hiervoor gebruik ik een relais boardje van Ali. (2 relais per puntstuk)

scenery ligt op dit moment dus even op z'n gat. 










sdz1976

Dit is echt genieten man !!! 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

hans63

dank je Samuel.

de beide basculebruggen waren nog niet voorzien van hekwerken.
Nu dus wel, lasercut karton van Joswood.  Mooi spul...


Johnnytrein

Dat is wel een vies water , water zuivering zou hier niet misstaan hoor  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

hans63

Afgelopen vrijdag wat bij Rail rondgesjouwd. Vele fraaie banen en diorama's gezien w.o. Jean-Ville, Tillf, Docks Ceinture
Het Belgische aandeel was zeer groot, het leek wel een hele kolonie daar in de hoek.  :)

Verder liep ik bij de handelaren nog tegen iets aan waar onmogelijk weerstand aan te bieden was. Een serie 55 New Look uitvoering
in DC en sound van B-models. Zeer fraai model, geheel nieuw, dus hop in de tas.  ;D







Geert

Zeer mooie aanwinst Hans,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen