containerkraan maken

Gestart door Metpetergaathetbeter, 01 mei 2019, 10:43:03 AM


SuSke

knap staaltje modelbouw, vooral de sturingen.
Maar welke schaal is dit?

Eén opmerking: het kabelwiel draait in de verkeerde richting bij het verplaatsen van de kraan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Suske, in de beschrijving staat HO schaal.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Ferm gemaakt  8)
Ik vraag me af waar hij al de motortjes en zo heeft verborgen  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

#4
Citaat van: evan op 01 mei 2019, 11:57:22 AM
Suske, in de beschrijving staat HO schaal.

Juist, nu ook gezien. Had hem de vorig keer gelijk op full screen gezet.

Citaat van: Gerolf op 01 mei 2019, 14:37:40 PM
Ferm gemaakt  8)
Ik vraag me af waar hij al de motortjes en zo heeft verborgen  :o

Die voor het opklapbare deel van de brug zit in het blokje naast de verticale steun. De kabels worden opgespoeld op een horizontaal stangetje. Maar die was eenvoudig te vinden.
De verplaatsing van de kraan gebeurt met 2 motoren die naast de hoofdbalken zitten boven de sporen. Vermoedelijk zit daar een wormwiel dat met een kardankoppeling naar de tandwielen boven de wielen gaat. Waarom het kabelwiel zo plots een eigen leven gaat leiden, is me een raadsel.
Draaien van de hijskrans waarschijnlijk met een motor aan de zijkant van de kat.
Ander motoren heb ik nog niet gevonden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Sterk staaltje modelbouw...knap