Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

"Little Swiss" N baan

Gestart door Belgaboy, 28 april 2019, 13:23:07 PM

evan

Je kan ook de hele brug in een beige voegkleur schilderen en met degelijke kleurpotloden de stenen kleuren zoals de drybrush techniek.  Eens op kleur met een matte vernis uit spuitbus een dun laagje over zetten.   

Werkt heel goed en heel snel. 

Mix van eerst rood dan oranje en dan bruin op een Kibrimodel.

IMG_2333 by Evan Daes, on Flickr


Of

De stenen in baksteenmleur schilderen in baksteenkleur en goed laten drogen en nadien  voegen met lichtgewicht plamuurmiddel.  Inwrijven (vinger of borstel) en na een paar minuten het overtollige met borstel of doekje wegwrijven. (Pollyfilla, one-time of ...)

Auhagen muurplaat en forex hoekstenen.

IMG_4303 by Evan Daes, on Flickr

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Belgaboy

Na lang twijfelen toch beslist om de brug is een "natuursteen" kleur te steken zodat ze past bij het tunnelportaal dat een eindje verder staat.



Nu kunnen we eindelijk verder met het plaatsen van de rails.
ESU ECoS 2.1, iTrain.

mahtoska1


Belgaboy

Tijdje stil geweest hier maar ondertussen is er rustig verder gebouwd
Hier waren we gebleven laatste keer:



en dit is er bij gekomen:







Op volgende afbeelding zie je de huidige toestand, hier komt een station met daarna de keerlus (deze zal niet zichtbaar zijn en een stuk boven het achterliggende schaduwstation liggen).



Tot de volgende
Patrick


ESU ECoS 2.1, iTrain.

BC911

Mooie vorderingen, en die bruggen zijn echt wel mooi gedaan  8).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Havoc

Ik hoop dat er genoeg steun onder die MDF zit want dat buigt door onder zijn eigen gewicht zoals een ijsje in de zomer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Belgaboy

Johan, die bovenste plaat waar het station op moet komen moet nog in vorm worden gezet. Dit is slechts een voorlopige opstelling om te zien wat er mogelijk is. Extra ondersteuning wordt geplaatst als ik een definitieve vorm heb. Bedankt voor de bezorgdheid ;)
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Havoc

Geen probleem, het is maar omdat ik hier systematisch alle MDF het huis uit aan het zwieren ben. Teveel miserie mee. Weegt als lood en plooit even hard door.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Pierre

Weer prachtige vorderingen gemaakt.  ;)
Overigens werk ik al jaren met MDF en heb totaal geen problemen. Wel net als je al zegt ... goed ondersteunen.
Groet Pierre.


Belgaboy

Na de vakantieperiode is het weer tijd voor een nieuwe update.
Het perron en de stationsomgeving heb ik eerst een beetje vorm gegeven alvorens de plaat te bevestigen op de baan, kwestie van de rug wat te sparen.  :)



Perron zelf ook in een kleurtje gestoken en voorzien van verlichting. Verdere attributen worden later nog toegevoegd (reizigers, krantenkiosk, zitbanken,...)
Seinen liggen ook klaar en de bedrading is gesoldeerd. (aansluiting in een later stadium)




Daarna alles bevestigd en verder met de aanleg van de baan. Bedoeling is dat er na het station een keerlus komt die niet zichtbaar boven het schaduwstation hangt.
zoiets moet het worden



Ik hoop deze week de baan gesloten te krijgen zodat ik kan beginnen met volledige testrondjes.

Tot de volgende



ESU ECoS 2.1, iTrain.

Michiel

Het perron ziet er goed uit, zo van ver, met sfeervolle verlichting. En het lekker lange hellend spoortrace oogt ook goed.

Geraak je nog makkelijk links diep achter onderin aan het schaduwstation? Ik lees al "om de rug te sparen...". Onderdoor kruipen lijkt me dan niet prettig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Belgaboy

Gisteren nog stevig doorgewerkt om de baan gesloten te krijgen.
In chronologische volgorde:









en als laatste de eerste trein die de keerlus kon nemen  (wel nog voorzichtig want nog zonder valbeveiliging...)



@Michiel: zoals je ziet zit het met de bereikbaarheid wel snor, alles staat op een rugsparende hoogte en de tafel staat op wieltjes zodat ik er volledig rond kan lopen.
De fouten van mijn vorige baan heb ik niet meer herhaald. Iets met een ezel en een steen dacht ik...

Eerste werk is nu de valbeveiliging van de keerlus (misschien nog een extra steun voor het uitstekende stuk?) en dan dit weekend verschillende combinaties over de baan jagen om te testen, daarna de blokindeling verder afwerken en alles in iTrain stoppen.

To be continued
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Michiel

Wat een mooi moment! De baan is gesloten, treinen kunnen nu doorrijden. Prachtig mooie mijlpaal is dat.

En op deze fotos is het inderdaad duidelijk dat de bereikbaarheid geen probleem is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Dit zijn inderdaad mooie foto's 8). Moet een zalig moment zijn om te kunnen rijden. Veel plezier dit weekend, vergeet wel niet even buiten te komen, de zomer is begonnen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...