Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

29.013 nmbs

Gestart door the_gold, 26 april 2019, 13:03:11 PM

the_gold

Ik hoor de stoomfluit te Steenbrugge. Enig idee hoe en wanneer de loc naar Maldegem raakt?

PeterVG

Helaas niet op eigen kracht want de loc beschikt niet over de nodige apparatuur om op het net te mogen rijden.

TBCédric

Citaat van: PeterVG op 26 april 2019, 13:59:56 PM
Helaas niet op eigen kracht want de loc beschikt niet over de nodige apparatuur om op het net te mogen rijden.

Zover ik weet kreeg de 29.013 TBL1+ en/of ETCS ingebouwd om op het net te mogen rijden. Ze zijn blijkbaar nu al treinbestuurders aan het opleiden om ermee te rijden. NMBS heeft plannen om de 29.013 te laten pendelen tussen Schaarbeek en andere grote stations. Dit ivm Trainworld.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PeterVG

Dat zou mooi zijn, eindelijk de 29.013 terug in actie op het net.
In ieder geval zal de loc nu nog niet op eigen kracht naar Eeklo rijden.
Op 2 mei zal Lineas de loc overbrengen naar Eeklo.

steamdriven

Bij ons in Brussel-Zuid is afgelopen week inderdaad de opleiding van een 10-tal Franstalige bestuurders gestart. Donderdag en vrijdag waren ze op de machine in Brugge. Dat je de stoomfluit hoorde is dus perfect mogelijk.

29.013 is nu uitgerust met TBL1+, digitale Teloc en GSM-R (was al langer). De plek voor ETCS in de toekomst is reeds voorzien.

Dit jaar gaat de Type29 vooral spoorfestivals aandoen. Vanaf -geloof ik- 2020 is gepland dat 29.013 regelmatig door Trainworld georganiseerde stoomtreinritten zal rijden. Ik heb gehoord van een parcours tussen Muizen en Clabecq maar dat is niet uit eerste hand...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Metpetergaathetbeter

als ik goed hoor dat is dan een Belgische loc zonder faciliteiteiten voor Nederlandstaligen  ;D ;) ;) of hebben die afzonderlijk opleiding ?  ;)

SuSke

Dat is dan toch een beetje goed nieuws dat die dame terug gaat rijden in plaats van ergens stilletjes weg te roesten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

Pas maar op voor die klimaatbetogers of ze gaan haar paspaarke afpakken en dan is het gedaan met smoren.
Den Eric.

steamdriven

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 april 2019, 16:55:14 PM
als ik goed hoor dat is dan een Belgische loc zonder faciliteiteiten voor Nederlandstaligen  ;D ;) ;) of hebben die afzonderlijk opleiding ?  ;)

Haha.
Neen, helemaal niet. Er worden ook Nederlandstalige bestuurders opgeleid maar dat is een andere klas. Waar en wanneer die opleiding zal doorgaan weet ik niet. Ik ben er spijtig genoeg zelf niet bij...   :'(
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Jappy

Vandaag werd de locomotief samen met haar begeleidingsrijtuig overgebracht van Brugge naar Maldegem.

https://www.youtube.com/watch?v=TYwGMJvc7do
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

the_gold

Gespot te Brugge Sint-Pieters.

Metpetergaathetbeter

dat rijtuig dient dat als remming of gewoon begeleidingsrijtuig?

Chrisrail

#12
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

evan

Leuk om de machinist te herkennen.  Collega :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Een foto uit de oude doos  , de 29013 te gast in het station van Mol eind jaren '70.

29013 in Mol by Erwin Janssens, on Flickr