Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ticket aan de lopende meter

Gestart door Dirky, 21 april 2019, 20:26:56 PM

Dirky

Tja, dat de gewoontes verschillen boven en onder de taalgrens, is gekend. Laat het duidelijk zijn, ik heb vele Waalse vrienden en heb met het verschil geen enkel probleem.

Wat ik dit weekend heb gezien, moet ik toch delen:

Een paar jaar terug stonden er regelmatig een 25-tal Mobil-homes (gratis) op het grote plein in Nismes (niet ver van Marienbourg) en de lokale handelaars hadden dus wel "iets" aan de reizigers. Het lokale restaurantje zat vaak vol Mobil-homers.

Nu hebben ze daar blijkbaar geld geroken in het gemeentebestuur en hebben ze het zaakje eens slim aangepakt:
Er zijn "vakken" getekend voor 7 motor-homes en that's it. Niet buiten de lijntjes parkeren en te betalen. 5€ !!
Te betalen aan een hyper-moderne terminal alleen mogelijk met bankkaart:

20190421 081 by Dirky dyniMo, on Flickr

Eerst dacht ik dat de foto-handleiding op de zuil een klucht was, maar effectief;

20190421 084 by Dirky dyniMo, on Flickr

Het duurde dus zowat 3 minuten voor het ticket uit de terminal kwam en wat voor een ticket, 2,5m lang. JA twee komma vijf METER lang waarvan dus enkel de laatste 10 cm nodig zijn.

:D :D :D :D :D :D

doomslu

Misschien kun je de andere 240 cm gebruiken op het toilet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Lekker vriendelijk.... ik hoop dat elke weldenkende kampeerder deze stad overslaat :)

doomslu

Schitterend idee om de Nederlanders weg te houden.  ;D ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

gewoonweg niet betalen als het alleen met de bankkaart gaat.kunnen ze niets tegen inbrengen.
De pasmunt is nog altijd een wettelijk betaalmiddel , en deze betaal-mogelijkheid MOET men voorzien.

Klaas Zondervan

Bij Sint-Eloois-Vijve is ook een camperplaats en daar kan je alleen met pasmunt betalen. Zouden ze daar dan ook voor bankkaart moeten voorzien? Dat is per slot ook een wettig betaalmiddel.

evan

Citaat van: stoomlokje op 22 april 2019, 01:56:31 AM
gewoonweg niet betalen als het alleen met de bankkaart gaat.kunnen ze niets tegen inbrengen.
De pasmunt is nog altijd een wettelijk betaalmiddel , en deze betaal-mogelijkheid MOET men voorzien.

Dan moet je vooral niet Parkeren in de Antwerpse straten en dito straten van andere steden.   Enkel per SMS of App en soms ver zoeken voor een betaalautomaat waar je enkel met kaart kan betalen.




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Citaat van: stoomlokje op 22 april 2019, 01:56:31 AM
gewoonweg niet betalen als het alleen met de bankkaart gaat.kunnen ze niets tegen inbrengen.
De pasmunt is nog altijd een wettelijk betaalmiddel , en deze betaal-mogelijkheid MOET men voorzien.

Op het vredegerecht wijst men op de tekst die op de parkeermeters staat en die duidelijk stelt dat wie niet betaalt, zelf kiest voor tarief 1. Dat is een parkeerretributie voor een halve dag betalen (ongeveer 15 euro, maar afhankelijk van gemeente tot gemeente). Er wordt dan een overschrijvingsformulier naar u thuis opgestuurd

stoomlokje

Citaat van: evan op 22 april 2019, 08:56:09 AM
Citaat van: stoomlokje op 22 april 2019, 01:56:31 AM
gewoonweg niet betalen als het alleen met de bankkaart gaat.kunnen ze niets tegen inbrengen.
De pasmunt is nog altijd een wettelijk betaalmiddel , en deze betaal-mogelijkheid MOET men voorzien.

Dan moet je vooral niet Parkeren in de Antwerpse straten en dito straten van andere steden.   Enkel per SMS of App en soms ver zoeken voor een betaalautomaat waar je enkel met kaart kan betalen.

Daar kom ik ook niet meer sinds dat systeem is ingevoerd >:(

loebaske


Je bent niet alleen...denk er ook zo over, de stad loopt leeg en wanneer gaat men in paniek geraken >>>als het te laat is.
Dan zal het zijn "verdoemme" de stadskas wordt niet meer gespijst....

raf

veel goedkoper in NL en voor mij is het even ver.
ik bel of het in huis is en anders bestellen ze het voor je
nadien mail of belletje van het is binnen
parkeren voor de deur en altijd tijd voor je
en geen parkeer meter om je te pesten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jef

Citaat van: Dirky op 21 april 2019, 20:26:56 PM

Het duurde dus zowat 3 minuten voor het ticket uit de terminal kwam en wat voor een ticket, 2,5m lang. JA twee komma vijf METER lang waarvan dus enkel de laatste 10 cm nodig zijn.

:D :D :D :D :D :D

M.a.w. de fotohandleiding is op zich dus al niet correct. Daar spreekt men van een ticket van +/- 2 meter lang en de laatste 5 cm zijn van tel...
Wat een klucht zeg...
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Metpetergaathetbeter

anderzijds het nadeel na je achteraf niet kunt vertellen dat je niet dat kleine ticketje kreeg want je kunt er niet naast kijken  :)

Havoc

Ik zou dat volledig achter de ruit hangen :D

War baar geld betreft, ik ken de wetteksten niet 100% maar voor zover ik weet moet het steeds aanvaard worden om een schuld te betalen, maar niet als je een dienst/goed koopt. De juiste details zijn me ook teveel maar er is een verschil. Dus ik denk dat als je niet betaalt omdat je geen kaart hebt ze je een boete kunnen geven, maar die boete moet je kunnen vereffenen met baar geld :D Een echte jurist zal dit wel beter kunnen verduidelijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

zelfs de temperatuur in je geparkeerde wagen kun je ermee regelen met het gehele ticket voor je ruit te steken