Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LGB failliet ?

Gestart door TrainTechnology, 18 september 2006, 23:12:42 PM

Willems

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Niet helemaal Argilla,
Misschien is het jouw bekend dat er al een LGBAO devisie was of wel lgb amerika only ,de devisie amerika had eigen producten,vanuit eigen fabriek in samenwerking met neurenberg.
Tevens Service en ondersteuning,deze devisie heeft zichzelf eigenlijk gered door over te gaan in G45 ,echter een bijkomend iets is dat ze nu ook Piko G en Noch gaan importeren en leveren aan de klanten.
Dus een zeer uitgebreide importeur met fabriek zullen we maar zeggen.

Piko is met de G spoor taurus geen nieuw komer trouwens ,voorheen was er een devisie bij Piko die produceerde voor lgb ,echter lgb wilde alles weer zelf gaan doen ,de afdeling bij piko heeft toen besloten een eigen weg in te slaan met gevolg de taurus welke binnekort zal verschijnen voor rond de 220 euro .

Mede een oorzaak dat lgb zijn markt ziet verkleinen ? Piko heeft al aangekondigd als de lok aanstaat een bijpassend rijtuig te gaan maken voor rond de 80 euro ,even iets anders dan de 209 euro welke je moet betalen bij lgb voor een DB rijtuig,wat was aangekondigd voor rond de 125 euro ,echter dit bleek niet te realiseren ?

Bij andere wel,... afwachten is het nu wie nog wat gaat doen.
Bert.


LGBoA is LGB of Amerika en was zonder medeweten van aandeelhouders en banken verkocht waarna het gedonder feitelijk begon maar nu zou de dochter interesse hebben om de moeder te komen maar daar gingen de banken niet mee akkoord.
Het bedrijf leek "dood" tot vorige week plots weer een mailtje verscheen dat weer wordt gekeken in afgeslankte vorm verder te gaan ook de banken waren nu iets minder kritisch beter iets dan niets moet er gedacht zijn, vorig week donderdag zouden er knopen doorgehakt worden, verder niets meer vernomen.
Het is triest maar idd ook LGB liet zijn laatste modellen maken in China en die werden veel goedkoper maar ook veel minder gedetailleerd verkocht, misschien daardoor hun eigen nek wel omgedraaid.

Wim.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Bert Ossevoort

Marklin nieuwe eigenaar van de resten van lgb ,gisteren hebben 4 banken tegenover 63 personen de meerderheid in de financieele gang van zaken doen beslissen dat marklin de "winnaar"is .
Een merk dat als eerst van Z tot 2 in het progamma heeft.
Over enkel maande hoopt marklin te beginnen met het terug uitleveren van het oude lgb progamma.

Nog even terug komend op de laatste reaktie van willems,dat de china produktie van het oude lgb niet goedkoper was en zeker wel gedetaileerder ,zie de v220 en de db rijtuigen[prijs aankondiging was leuk 125 euro maar werd 205 euro]!? zo ver was lgb nog niet geweest met detaileering even als de Rhb containerwagons.

Dit ter zijde ,in de toekomst te verwachten vanuit goppingen.
Bertus.

Willems

Bertus, ik denk dat je mijn mailing verkeerd gelezen hebt, ik heb enkele wagons made in china die veel goedkoper zijn dan hun LGB broertjes maar minder gedetailleerd schrijf ik omdat bij LGB de onderdelen los geplaats kunnen worden en de china lijn is meegegoten.
Verder ben ik ook benieuwd hoe de zaken er nu uit gaan zien, ik ben in elk geval blij met deze doorstart.

Wim Waleboer
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn