Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Welke bedrijven (of operators) rijden er zoal op het Belgische net?

Gestart door svvander, 19 april 2019, 15:13:03 PM

ERVIN

We wijken af hé mannen.

Lineas Railpool.



Ik weet niet voor welke operator deze zwarte Class 66 toen reed , maar hier zie je hem doorheen Berchem komen.




Jurgen

Ik ben gestopt met die operatoren te volgen, dus ik ken er niets van, maar op die laatste zie ik vaag een logo van MRCE staan.

Geen garantie natuurlijk want kan ook geleased zijn aan een andere maatschappij.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Mitsui Rail Capital Europe is inderdaad een leasingsmaatschappij.

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 21 april 2019, 22:24:43 PM
Mitsui Rail Capital Europe is inderdaad een leasingsmaatschappij.

Het bewijs dus dat ik er niets van ken.  ;D

Ik verschiet ervan dat er al zo veel zijn. Ik ben gestopt bij DLC en Crossrail...

Het draadje blijf ik wel stiekem volgen want eigenlijk zitten er soms wel mooi livreien bij die operatoren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Lijn50

Om het eenvoudig te houden  :) : Railtraxx heeft locomotieven en diensten van Captrain overgenomen na intrekking van het vervoerbewijs van deze laatste.
Wonck op 20 april

[/url]RTX 6603--2019_04_19_010 by Philippe Smets, sur Flickr

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Doornroosje

Onder licentie van NMBS. Materiaal is NS, bestuurder dikwijls ook, maar rijpad NMBS.

Metpetergaathetbeter


Michiel

Dus hetzelfde verhaal waarschijnlijk voor de SNCF met de Thalys, de DB met de ICE, Eurostar met de Eurostar? Die tellen niet mee omdat de rijpaden onder NMBS licencie vallen. Ik snap het, een beetje...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Verkeer in België van commerciëel internationaal reizigersvervoer:

Benelux:
-licentie NMBS
-door Nederlandse NS bestuurders
-door Belgische NMBS bestuurders van IANT en IBRU
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IANT en IBRU

TGV
-licentie NMBS
-door Franse bestuurders
-door Belgische NMBS bestuurders van IBRU
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IBRU

Thalys
-eigen licentie
-door Franse gedetacheerde SNCF bestuurders
-door Belgische gedetacheerde NMBS bestuurders
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IBRU

Eurostar
-eigen licentie
-door Franse gedetacheerde SNCF bestuurders
-door Engelse bestuurders
-door Belgische gedetacheerde NMBS bestuurders
-niet-commerciële ritten door Jockey-bestuurders IBRU

ICE
-licentie NMBS
-Duitse bestuurders???
-door Belgische bestuurders depot Luik
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

steamdriven

Inderdaad vergeten:
Eurostar rijdt ook commercieel met NL bestuurders.
Dat ze ook TGV rijden, dat wist ik niet.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

svvander

Toch een pak als ik het zo lees... om nog maar te zwijgen over aantal leuke loc's. [Offtopic]Eén van de reden waarom ik het vroeg is de volgende: als ik met zoonlief op de beurs rondloop, heeft deze meestal meer oog voor de "blitse" moderne elektro-locomotieven. Niets mis mee, zij het niet dat ik hem probeer wijs te maken dat we een fantasiebaan kunnen bouwen, maar dan wel met Belgisch materiaal.[Ontopic] Natuurlijk vergroten deze operators wel het aantal mogelijkheden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Citaat van: svvander op 23 april 2019, 19:30:42 PM
Natuurlijk vergroten deze operators wel het aantal mogelijkheden.

En verkleinen de berg geld in je portemonnee!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Mja, al zijn er van die modellen wel soms die lager geprijsd zijn... of heb ik het verkeerd?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be