Einde H0 begin N

Gestart door Belgaboy, 15 april 2019, 12:01:45 PM

Dirkh

piet als je de maatschappij en de wagon nr kan lezen van de opdruk kan je die eventueel vinden in de spoor n databank

https://www.spurweite-n.de

Michiel

#31
Dit zijn wagonnetjes van Fleischmann, artikelnummers 8051, 8052 en ik dacht 8055 (de bagagewagen). Ze worden dikwijls aangeboden als "DRG", maar het lijken me meer KPEV's te zijn, gezien het logo. Deze "Ansbach"-wagonnetjes stonden mogelijk al 30 jaar geleden in Fleischmann's katalogus, maar zien er nog steeds redelijk strak uit. Op eBay vind je deze rijtuigjes heel regelmatig voor een heel bescheiden prijs.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Klasse mannen, daar kan ik wat mee.
Nadeel van Ebay is, Michiel, dat ze leuke prijzen hanteren maar de verzendkosten vaak net zo hoog zijn als de prijs van het item.
Zo niet een veelvoud daarvan.
Maar ik ga eens bij een stel 2de hands zaken hier in NL zoeken.

grt Piet.

Michiel

Je vind deze wagonnetjes ook dikwijls bij 2de hands handelaren, als ze maar schaal N doen. Reken daar dan een treinticket bij, of benzine voor het heen en weer rijden. En de prijs van verzendkosten op eBay hou je zelf in de hand. Ik koop gewoon GEEN modelletjes met belachelijke verzendkosten van €16 of €20. Die spullen kunnen ze lekker zelf bijhouden. Maar je vindt ook aanbiedingen met €7,50 of lager. En dat is te doen voor zo'n setje wagonnetjes. Je moet ze natuurlijk niet individueel, één per één gaan kopen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 22 april 2019, 00:53:00 AM
Nadeel van Ebay is, Michiel, dat ze leuke prijzen hanteren maar de verzendkosten vaak net zo hoog zijn als de prijs van het item.
Zo niet een veelvoud daarvan.
Citaat van: Michiel op 22 april 2019, 08:17:02 AM
modelletjes met belachelijke verzendkosten van €16 of €20.
Dat is eenvoudig te verklaren;
Ebay en ook PayPal nemen hun percentjes op de verkoopprijs en niet op de verzending, daar hebben verkopers dus iets op gevonden.
Het "exrta" geld dat je dan betaald voor verzending is in feite een onbelast deel van de kostprijs van de goederen.
Maak gewoon zelf ongeveer de rekening en kijk of het item dat waard is...zo simpel!

Citaat van: Michiel op 22 april 2019, 08:17:02 AM
Maar je vindt ook aanbiedingen met €7,50 of lager.

Let maar op Michiel, dan zal de eigenlijke verkoopprijs meestal niet zo extreem laag zijn...

;)

PietB

Ik weet hoe het werkt Rudy.
Maar één wagon voor $6,50 en dan $16.00 verzend vind ik belachelijk.

Deze 5 net gekocht via Ebay voor €32,50 en €7,50 verzendkosten.
Is €8,00 per wagon, lijkt me een beste deal.
grt Piet

Michiel

Dat is een heel redelijke prijs.  ;)  Gefeliciteerd met je aanwinst.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Dank je Michiel, voor die prijs kon ik ze niet laten lopen.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PietB op 22 april 2019, 22:23:21 PMik ze niet laten lopen
rijden  ;) fraaie trein voor weinig geld