Is er nood aan extra beurzen? (En zo ja omdat... graag reactie in draadje)

Gestart door svvander, 14 april 2019, 21:37:36 PM

Nood aan extra ruilbeurzen

Nee, absoluut niet...
17 (39.5%)
Nee, tenzij... (anders, goedkoper, andere plaatsen...)
5 (11.6%)
Ja natuurlijk
12 (27.9%)
Ja, maar enkel indien... (geef maar aan)
3 (7%)
Maakt me geen ***** uit
6 (14%)

Totaal aantal stemmen: 43

ceuleer

Ik zie een extra beurs in Hofstade wel zitten, ik zou deze beurs normaal gezien wel komen bezoeken.
En een datum kiezen, er zal altijd wel ergens iets anders te doen zijn, gewoon doen zou ik zeggen.
En op een zaterdag zou ook wel eens tof zijn, alle andere beurzen zijn op bijna allemaal op zondag.  ;)

Metpetergaathetbeter

tja als je mensen hun mening vraagt krijg je dan soms ook al eens de/een mening die je niet graag krijgt je zou het een beetje kunnen vergelijken als je op je werk vraagt :

"'t zal niet passen zeker dat ik een dag congé neem ?"Dat weet je meestal zelf al het antwoord maar als je vraagt :"Ik zou graag een dagje congé nemen kan dat ?" heb je vaak een ander antwoord

mardig23

Hey Sven,

Je mag je niet laten beïnvloeden door anderen.
Je vraagt meningen, dus krijg je ook negatieve, dat is toch logisch?

Maar als jij een beurs wil en kan organiseren, gewoon gaan man, en niet achteromkijken ;D
Mvg Karl

renstimpie


Citaat van: raf op 16 april 2019, 10:04:34 AM

daar betaal ik dus geen 12 euro inkom meer voor hé


🤔..' Dortmund is dan ook geen beurs maar een expo...  en voor een expo betalen we toch gerust wat meer inkom niet?  Iedereen geniet toch graag van de aanwezige banen, maar van zodra we iets moeten kopen dan is alles te duur..   

Ronald


Dirky

we zijn pas twee dagen later dan de dag waarop je de vraag heb gesteld Sven, waarom zou je nu al iets besluiten?

Ikzelf heb NEEN gestemd omdat ik alleen maar via het www koop. Hoofdreden is dat voor mij een beurs tijdsverlies is. Stel Hofstade > zit ik 2 uur in de auto, loop ik een uur rond, en koop ik waarschijnlijk niets want ik koop alleen maar wat ik zoek, niet wat ik toevallig zie liggen... Ik geef liever 100€ teveel voor iets dat ik persé wil...

Maar toch is je idee niet slecht. Meer beurzen geeft qua tijdstip toch steeds meer kansen aan de potentiële koper om iets te vinden. Ik herinner me nog een tweedehandsbeurs in Wallonië, vele jaren (30/40?) geleden, waar je elke eerste Zaterdag en Zondag van de maand naartoe kon... Zoiets is ideaal!

renstimpie

Een beurs bezoeken doe je toch ook een beetje uit sympathie voor de organiserende partij..  Merksem ATA,  bvb...  contacten tussen clubs.  Niet?


SirGresley

Ga eens horen bij clubs die zo'n ruilbeurs organiseren. Er komt wel meer bijkijken dan alleen maar een zaal huren. (Vrijwilligers, cafetaria, verzekering,...)
De datums zijn meestal al een jaar op voorhand samen afgesproken.

Je kunt ook een ruilbeurs organiseren met ander speelgoed en modelbouw materiaal. Een mini-Woluwe. In de Walen heb je er zo meer.
Wat ik op de meeste ruilbeurzen erg vind is dat je er zelden toebehoren zoals verf, scenerymateriaal en dergelijke NIET kunt vinden.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SirGresley op 18 april 2019, 11:30:35 AM
samen afgesproken.
clubs onderling? Of bedoel je zaal(eigenaar) en club?

Jaren zelfde datum in octobrer OD bij ons : MSM organiseert  nu steeds 2jaarlijks op die datum,verlegd na jaren andere clubs vonden het nodig ook die datum's te pikken/organiseren

misschien niet eens zo  onverstandig te organiseren op een feestdag als die niet op zondag(en zaterdag?)valt, daar lijken hier en daar nog mogerlijkheden

Havoc

Citaat van: renstimpie op 15 april 2019, 10:18:13 AM
Oktober/november/februari/maart zijn de druktste maanden.  Iets daarbuiten en ik denk wel dat je zeker succes hebt.

Klopt, ik snap ook niet waarom alle beurzen op dat kleine deel van het jaar vallen.

Citaat van: oebr op 15 april 2019, 12:20:11 PMNog een suggestie: bekijk ook eens zaterdagen - in NL een gewoonte en best wel leuk.

Ben ik ook voorstander van. Op een beurs ben ik geen hele dag bezig. Maar als ik naar zo'n beurs nog een uur of wat onderweg moet zijn (heen en terug) dan is mijn zondag er ook aan. Als het op een zaterdag is, dan kan ik de rest van de dag nog eens in een stadje rondgaan waar ik anders niet kom. Heb ik een leuke hele dag EN nog mijn zondag erna.

Citaat van: 59erke op 15 april 2019, 19:54:24 PMZijn er genoeg beurzen ?  Als HO rijder -> JA ..  zeer regelmatig kan je toch wel ergens een beurs (groot of klein) bezoeken.
Zijn er genoeg beurzen ?  Als anderschalige  (TT, N, Z, ...)  -> NEE ... op de meeste bovenstaande beurzen is het aanbod dikwijls zeer betreurenswaardig.

Klopt ook als een bus. In België bestaat er niets anders dan h0, iets anders moet je er gewoon niet zoeken. De MSM beurs ga ik nog naartoe uit sympatie maar andere beurzen ga ik niet meer naar toe. Maar ja, ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat dit geen haalbare kaart is. Zolang de handel in dit land niets anders aanbiedt zal er geen interesse zijn en dus ook niets van te zien zijn op beurzen, laat staan een 2de hands markt kunnen bestaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Hallo,

Alhoewel ik "nee" gestemd heb voor het huidige bedrieglijke concept, zouden er inderdaad meer ruilbeurzen moetn zijn.  Of beter moet de eerste ruilbeurs nog georganiseerd worden !

Nu zijn het allemaal VERKOOP-beurzen.  Probeer maar eens een trein op één van de bestaande beurzen te verkopen !

Andere schalen dan HO ?  In België een veel te kleine markt, en als je iets besteld, moet je lang wachten en duurder (kan ik nog begrijpen).  Dus rechtstreeks in het land van de producent bestellen.  Door die kleine markt en de specificiteit van 0 en 1 ga je zeer weinig (buiten de paar "massa"-producten van Mârklin in 1) niets vinden op een beurs.

Concreet: beurzen zijn voor mij, wat schaal 0 betreft, totaal nutteloos en voor schaal HO slechts van zeer beperkte waarde.

Roland

renstimpie

Toch zijn er soms verrassingen...  gisteren enkele mensen die schaal 0 en spoor N materiaal bijhadden..  maar dat weet je nooit op voorhand.

doomslu

Tja, en zo zie je maar dat iedereen andere verwachtingen heeft.
Ik was onlangs op een beurs en ik was teleurgesteld over het aanbod omdat het meer op een rommelmarkt leek.
Ik was gegaan met een wenslijstje van onderdeeltjes en verfjes... en ben met lege handen huiswaarts gekeerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: doomslu op 22 april 2019, 09:55:33 AM
Tja, en zo zie je maar dat iedereen andere verwachtingen heeft.
Ik was onlangs op een beurs en ik was teleurgesteld over het aanbod omdat het meer op een rommelmarkt leek.
Ik was gegaan met een wenslijstje van onderdeeltjes en verfjes... en ben met lege handen huiswaarts gekeerd.

Ik denk dat dat de verkeerde ingesteldheid is om naar een beurs te gaan. Als je daar met een lijstje met catalogusnummers naar toe trekt lukt het niet. Maar als je gaat voor "lantaarns voor op het perron te zetten" heb je veel meer kans om iets te vinden. Met zoiets als rails of wissels heb je ook kans.
Met vakantie voor onbepaalde duur.