Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Is er nood aan extra beurzen? (En zo ja omdat... graag reactie in draadje)

Gestart door svvander, 14 april 2019, 21:37:36 PM

Nood aan extra ruilbeurzen

Nee, absoluut niet...
17 (39.5%)
Nee, tenzij... (anders, goedkoper, andere plaatsen...)
5 (11.6%)
Ja natuurlijk
12 (27.9%)
Ja, maar enkel indien... (geef maar aan)
3 (7%)
Maakt me geen ***** uit
6 (14%)

Totaal aantal stemmen: 43

Metpetergaathetbeter

#15
Citaat van: oebr op 15 april 2019, 12:20:11 PM
Nog een suggestie: bekijk ook eens zaterdagen - in NL een gewoonte en best wel leuk.
heeft meer met hun geloof te maken, hier en daar zullen meer mensen moeten werken op zaterdag dan op zondag, op 3 rail forum is dat de reden waarom er steeds op zaterdag (moet)georganiseerd worden

mardig23

Volgens mij zijn er beurzen genoeg.

Ik ben er zelf best fan van, maar ik kan er steeds minder mijn ding vinden.
En dan verlies ik de "goesting" al eens, en ga ik wat rommelen op internet, en tien minuten later heb je wat je zoekt...
Ik wil niet preken voor internetverkoop, want ik hou er niet van, maar het bestaat, en je moet daar als modern bedrijf op inspelen.

De kleine particuliere verkopers gaan volgens mij echt geen tafel meer huren op een beurs, als je gratis op tweedehands/marktplaats alles in een oogwenk kan slijten.
(Spijtig genoeg wel, naar mijn mening)
Daardoor kom je op de beurzen inderdaad steeds dezelfde marchanten tegen, waar je zelden nog een koopje kan doen.
Maar het blijft leuk, dus voor mij geen probleem hoor ;)


Mvg Karl

svvander

Ik kocht/koop ook nog steeds veel via het internet. Maar wat beurzen in mijn ogen juist zo leuk maakt, is het persoonlijke contact. Het verhaal achter wat je koopt. Niet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loebaske

Met je eens Sven, verkoop ook wel via internet, maar dat contact met die persoon is anders, je leerd die kennen en wisselen andere ideën uit.

59erke

Tis een beetje een dubbeltje op zijn kant vind ik.

Zijn er genoeg beurzen ?  Als HO rijder -> JA ..  zeer regelmatig kan je toch wel ergens een beurs (groot of klein) bezoeken.
Zijn er genoeg beurzen ?  Als anderschalige  (TT, N, Z, ...)  -> NEE ... op de meeste bovenstaande beurzen is het aanbod dikwijls zeer betreurenswaardig.

Oplossing een beurs met enkel anderschalig materiaal ?  Ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat dergelijke beurzen niet genoeg opbrengen voor de organisatie laat staan dat je voldoende verkopers / bezoekers vindt.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

renstimpie

Citaat van: 59erke op 15 april 2019, 19:54:24 PM
Tis een beetje een dubbeltje op zijn kant vind ik.

Zijn er genoeg beurzen ?  Als HO rijder -> JA ..  zeer regelmatig kan je toch wel ergens een beurs (groot of klein) bezoeken.
Zijn er genoeg beurzen ?  Als anderschalige  (TT, N, Z, ...)  -> NEE ... op de meeste bovenstaande beurzen is het aanbod dikwijls zeer betreurenswaardig.

Oplossing een beurs met enkel anderschalig materiaal ?  Ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat dergelijke beurzen niet genoeg opbrengen voor de organisatie laat staan dat je voldoende verkopers / bezoekers vindt.

Als je handelaars met ander materiaal kan vinden... 😉. Mag je altijd doorspelen..  maar ze zijn niet gemakkelijk te vinden...
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

raf

langs de ene kant Karl gelijk geven
was in dortmund en ik kon juist 2 koppelingen kopen en 2 zakjes met 2 wiel stellen en da was het
de verkoper zei dat als hij meer van die koppelingen bij zou hebben hij een extra meter moest huren en dat het 3000 euro meer zou kosten
en dat verdien je niet terug met koppelingen te verkopen

ik had voor 10 wagons wiellen nodig dus 40 stuks
echt triestig en ik kreeg dan een kaartje met dat ik maar via internet de rest kon bestellen

daar betaal ik dus geen 12 euro inkom meer voor hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 15 april 2019, 11:17:38 AM
het belangrijkste is voor mij niet de opbrengst, maar ik moet er zelf ook aan uit geraken. De genoemde prijzen zijn trouwens ook maar indicatief. Bedoeling is wel ze heel democratisch te houden. €1 Lijkt weinig, maar €3 vind ik persoonlijk te veel (altijd rekeninghoudende met het aanbod). Voor de pro's mag het iets meer zijn.

Zou idd een mooi initiatief kunnen zijn, maarrrrrrr...
Blijkbaar zijn velen de kommotie van vorig jaar al vergeten over een beurs door een handelaar georganiseerd, met niets dan BETALENDE handelaars.
Er was toen discussie tussen voor- en tegenstanders van het al dan niet aanrekenen van 3€ entreegeld...
Benieuwd of het zal lukken om iemand te vinden die je zomaar gratis een zaal ter beschikking zal stellen!

Kom es terug met je voeten op de grond man! ::)

;)

Alberke

Zoals met alle artikels is het internet de dood van de kleine handelaar, maar dat beseft iedereen wel intussen denk ik.
Buiten het gemis aan sociaal contact is dat dan ook de beste plaats om aan iets aan te geraken dat je zoekt; helaas niet altijd aan de beste prijs.
Als je op datzelfde internet zoekt naar "rommelmarkten" is het wel duidelijk dat op dat gebied weinig terugval te merken is. Een beetje goed weer, een hamburgerkraam en we zijn vertrokken!
Specifieke markten en beurzen krijgen steeds minder of juist meer bezoekers. De fotografiebeurs bijvoorbeeld, besloeg vroeger zowat de hele oppervlakte in Houten. Nu maakt ze hier deel uit van de "Multimediabeurs", met trouwens dezelfde observatie voor de computerbeurs. Tegelijk zie je de platen-en-cd afdeling groeien. Voor dat laatste is de opleving van het vinyl natuurlijk verantwoordelijk.
We hebben een hobby dat nu eenmaal bij een kleine groep populair is, en vooral duur. Logisch dat de inrichters een hoge inkom vragen uit vrees voor een kleine opkomst, en dat de verkopers proberen om toch zonder verlies naar huis te gaan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Ronald

Citaat van: raf op 16 april 2019, 10:04:34 AM

daar betaal ik dus geen 12 euro inkom meer voor hé


Lekker zuur weer.... je betaalt toch geen 12 euro voor alleen die ene handelaar voor je koppelingetjes? Mag aannemen dat je voor het geheel komt.

mardig23

Citaat van: Alberke op 16 april 2019, 11:35:30 AM
Zoals met alle artikels is het internet de dood van de kleine handelaar, maar dat beseft iedereen wel intussen denk ik.

Hoewel dit off topic is, moet ik me daar resoluut tegen verzetten. Ik ben het daar helemaal niet mee eens. ::)
Als je als kleine handelaar een goed commercieel beleid (correcte prijsstrategie) voert, enthousiast uw handel beheert, en een degelijke service geeft heb je niets te vrezen.
Je moet, ook als kleine handelaar het internet verweven in je bedrijfsvoering, en dan kan je beslist overleven!

Maar je moet durven creatief zijn, en ondernemen, en niet staan janken aan de zijlijn zoals zovelen, want dan ben je een vogel voor de kat!

Sorry, dat moest er even uit ;D
Mvg Karl

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Citaat van: Rangeerduivel op 16 april 2019, 11:28:29 AM
Citaat van: svvander op 15 april 2019, 11:17:38 AM
het belangrijkste is voor mij niet de opbrengst, maar ik moet er zelf ook aan uit geraken. De genoemde prijzen zijn trouwens ook maar indicatief. Bedoeling is wel ze heel democratisch te houden. €1 Lijkt weinig, maar €3 vind ik persoonlijk te veel (altijd rekeninghoudende met het aanbod). Voor de pro's mag het iets meer zijn.

Zou idd een mooi initiatief kunnen zijn, maarrrrrrr...
Blijkbaar zijn velen de kommotie van vorig jaar al vergeten over een beurs door een handelaar georganiseerd, met niets dan BETALENDE handelaars.
Er was toen discussie tussen voor- en tegenstanders van het al dan niet aanrekenen van 3€ entreegeld...
Benieuwd of het zal lukken om iemand te vinden die je zomaar gratis een zaal ter beschikking zal stellen!

Kom es terug met je voeten op de grond man! ::)

;)

Wie spreekt er van een gratis zaal?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Bon, gezien de reacties verdeeld zijn en overwegend negatief (toch bedankt voor diegene die wel positief willen meedenken), gaan we het project op langere baan schuiven. Spijtig dat er altijd weer dat negativisme naar boven moet komen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Dat is des mensens Sven en zal je nooit kunnen veranderen.
Alleen door zelf positief in het leven te staan, ga er niet van onderdoor.

Wat die beurs betreft: mooi initiatief en zeker als je "alternatieve" aanbieders kan strikken.
En gratis, dat bestaat niet en dat weten we allemaal.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.