LS-DEC_NMBS

Gestart door WVA, 10 april 2019, 18:50:34 PM

WVA

Hoi,

Wie van jullie gebruikt de seindecoders LS-DEC-NMBS in combinatie met koploper? Ik krijg er kop nog staart aan  :-[

beertje

Werner,
Heb er hier ook 2 van liggen,maar ben zo ver nog niet om deze te plaatsen.
werk ook met koploper.In de handleiding van koploper staat ook het  belgische seinstelsel beschreven.
wat lukt er niet ?
Gr.

WVA

Ik vermoed dat ik van alles verkeerd doe.

Ik wil de nummering van de seinen starten met 200 (dit om een duidelijk onderscheid te maken met de wisselnummering). Ik voer uit wat in de handleiding staat, led knipperen enz... via mijn ecos centrale, dus zonder koploper werkt het wel.

Ik verwijder de instellingen op de ecos centrale en tracht dan via koploper, en dan lukt het me niet.

Ik begrijp niet goed in welke volgorde ik bepaalde handelingen moet doen...... in combinatie met koploper.

gardevil

Werner,
voor zover ik weet werken de seinbeelden in koploper onafhankelijk van je  LS-DEC-NMBS.
Maw, koploper stuurt de fysieke seinen niet aan, dat wordt gedaan door je decoder. Beiden werken los naast elkaar.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

WVA

Citaat van: gardevil op 10 april 2019, 21:13:23 PM
Werner,
voor zover ik weet werken de seinbeelden in koploper onafhankelijk van je  LS-DEC-NMBS.
Maw, koploper stuurt de fysieke seinen niet aan, dat wordt gedaan door je decoder. Beiden werken los naast elkaar.

Maar hoe krijg ik die decoder via koploper geprogrammeerd, denk dat daar al een groot probleem zit voor mij

gardevil

#5
Dat is het hem juist, volgens mij moet je die helemaal niet programmeren in koploper, maar volledig onafhankelijk in je centrale.
Kijk hier even: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1356
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

WVA

Allen,

Dank voor jullie hulp en uitleg, ik ga er dit weekend mee aan de slag.

Grtz

WVA

Update, ik bleef maar sukkelen met de programmatie, uiteindelijk de knoop door gehakt en seinen en decoder van VB gaan halen.
Op 30 minuten aangesloten en geprogrammeerd. Zijn wel wat duurder in aankoop, maar de handleiding is klaar en duidelijk en poepsimpel om aan te sluiten en te programmeren  :D