Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

trainsmania

Gestart door renstimpie, 09 april 2019, 09:35:01 AM

renstimpie



Saints Amis sur Mer en Chateau Migraine zullen aanwezig zijn op deze expo.

Tim

evan

Misschien tot vrijdag ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Voor mij tot zaterdag  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Tot dan.....wij zijn er wel, gezellig 8) ;D ;D

Luc

Oufti!

SuSke

We gaan er dus weer een pak gekend volk zien zaterdag  ;) ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach

Tot morgen, of vrijdag Luc ;D en anderen ;)

PeterVG

#7
Enkele indrukken na een zeer gesmaakte beurs op zaterdag.

Rijsel was in topform. S'avonds trok carnaval door de straten. De straten rond het station liepen dan ook overvol met mensen. Gelukkig waren we met de trein en konden we vlot weer weg uit de stad. Al keek ik als Kempenaar vreemd op om snipers op het dak van het stationsgebouw te ontdekken en vele groepen gewapende soldaten in de massa te zien. Maar goed, we wijken af.
Op de beurs zelf was het eveneens druk. Blijkbaar had men op TV reclame gemaakt. De massa had daardoor zijn weg gevonden naar de beurs. Door de kleinere oppervlakte van de beurs was het geregeld drummen. Een rijk aanbod aan Franse artisanalen was op post. De zelfbouwer in mij was in zijn nopjes want er viel veel te ontdekken. Ook een groot aanbod aan verkopers van rollend materiaal. En ja ik heb enkele leuke wagentjes op de kop kunnen tikken. Er zitten weer enkele ombouwprojecten te bruisen om mijn tijdperk III NMBS goederenwagenbestand aan te vullen.
Opmerkelijk is dat in Frankrijk tijdperk III de populairste tijdsperiode is. De meeste getoonde baantjes zijn tijdperk III. Dit trekt zich door op de verkoopsstands. Eenzelfde wagentype tijdperk III of IV kent een aanzienlijk prijsverschil op de tweedehandsmarkt. Voor tijdperk III gaat de prijs merkelijk omhoog. Als tijdperk III fan besef ik dan dat ik de foute keuze gemaakt heb om Belgisch te gaan. Ten zuiden van de grens is het aanbod zoveel groter.
N-spoor was in overvloed aanwezig. Niet alleen bij de handelaars maar ook bij de getoonde banen. Zoals ik het aanvoel was de klemtoon van de beurs verschoven van de grotere schalen naar schaal N. De ontdekking voor mij was het N-spoor baantje station van Bessège. De railbouw daarvan is zo mooi uitgevoerd dat het voor mij de topper van de beurs is. Het kan niet anders of dit spoor was uitgevoerd als volledige zelfbouw op houten latjes, knap!



https://www.flickr.com/photos/petervangestel/albums/72157678087426077
Meer fotomateriaal kan je hier ontdekken van zodra ik alle fotos bewerkt heb.

SuSke

#8
Gisteren daar dus ook rond gelopen.
Impressie van de "nieuwe" banen vindt je op de gekende plek: Flickr! album TrainsMania 2019


Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Was inderdaad een geslaagde dag wat de banen betreft.

En wat opviel, hoe hoger de afwerkingsgraad, hoe harder je moest drummen om een glimp op te vangen.

Naast de gekende banen uit Leuven en Dortmund heb ik ook enkele nieuwe baantjes ontdekt die zeker de moeite waard zijn.

Ga ik volgende keer terug? Geen idee, ik heb de indruk dat hoe meer expo's je bezoekt hoe minder je achterover valt van verbazing. Het kan ook aan mij liggen, maar ik denk dat ik een aantal expo's laat vallen. MSM-expo blijft uiteraard wel op de kalender staan, 17 en 18 oktober 2020 staan alvast genoteerd!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Ik ben vrijdag en vandaag langs geweest. Vele leuke gesprekken gehad, zowel met Belgische, Franse als Nederlandse collega's.
Hierbij een aantal foto's.


Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr




Nooit te oud om te leren

eddy

Mooie foto's,
maar die ploeg hangt toch maar vreemd .

renstimpie

Thuis.. van een fantastisch weekend met saints amis en chateau migraine....fantastische contacten gelegd...  veel bekenden uit binnenland en buitenland gezien..  en voornamelijk..  echt genoten.  Voor, na en tijdens de beurs..  binnenkort een loco revue met chateau op de cover.. de kers op de taart!

Moe. maar voldaan.. nu slapen..

sdz1976

Hebben er ook een mooie dag gehad.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Koen

Citaat van: eddy op 05 mei 2019, 21:58:09 PM
Mooie foto's,
maar die ploeg hangt toch maar vreemd .

Inderdaad Eddy. Misschien is het wel een nieuw soort ploeg  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren