trainsmania

Gestart door renstimpie, 09 april 2019, 09:35:01 AM

Havoc

Citaat van: eddy op 05 mei 2019, 21:58:09 PM
Mooie foto's,
maar die ploeg hangt toch maar vreemd .

Niet alleen dat, maar hoe is die tractor daar geraakt zonder bandensporen achter te laten? En welke boer gaat zo'n brede ploeg gebruiken op een stuk land dat je sneller met de schop omdoet :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske


Men heeft de banden vernieuwd op het veld, kraak net....
de ploeg is net aangekocht, nog geen sporen van slijtage....

ACFI

Ondanks al die negatieve commentaar vind ik het een prachtige baan.

De beste ... staan ...

ACFI

eddy

Sorry,
dit is gewoon een vaststelling door een boerenzoon. Een ploeg kan nooit zo achter een tractor hangen.Wanneer men iets in scene wilt zetten en men beheerst de materie niet,neemt dan de moeite om eens in de werkelijkheid te gaan kijken.
Dat is mijn mening.

gr Eddy

Koen

Citaat van: eddy op 08 mei 2019, 08:50:52 AM
Sorry,
dit is gewoon een vaststelling door een boerenzoon. Een ploeg kan nooit zo achter een tractor hangen.Wanneer men iets in scene wilt zetten en men beheerst de materie niet,neemt dan de moeite om eens in de werkelijkheid te gaan kijken.
Dat is mijn mening.

gr Eddy

En toch ... Eddy ... ook ik maak dergelijke fouten. Je moet mijn draadje van Levaronay eens nalezen. Daar merk je toch een aantal terechte opmerkingen.
Het is dikwijls een kwestie om oog te hebben voor bepaalde details. Jij als boerenzoon zal vooral op deze zaken letten, iemand die in de bouw zit, let dan weer op andere zaken.
We proberen alles zo goed mogelijk en zo realistisch te bouwen maar soms ontgaan er ons bepaalde details.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Dit is enkel een gevolg van alles vol te willen zetten met "mini-scenes". Elk hoekje van de baan moet iets "te beleven" zijn. Probleem is dat het minste fout in die zaken echt opvalt om de simpele reden dat de scenes er gezet zijn om op te vallen.

Om op het voorbeeld van het geploegde veld terug te keren, had dit gewoon een omgedaan veld geweest zonder die tractor erop dan had waarschijnlijk niemand iets gezien. Maar het feit van er die tractor te zetten en die 2 figuren maakt dat het de aandacht trekt en dat de foutieve details in het oog springen. Ik ben een stadsmens en zelfs mij valt het op. Ik kan me inbeelden dat iemand die ooit geploegd heeft nog meer ziet.

Kijk naar de foto in de post van PeterVG: daar is "niets" te zien. Een bijna leeg perron, een leeg stationsplein, een goederenstuk met niets op... En toch voelt dat echt. Er zit geen vrijend koppel op de bank, er staat niemand tegen een boom te plassen, er passeert geen wielerkoers, de kraan is niet in gebruik, ze zijn geen wagon aan het verplaatsen op de draaischijf, ze zijn het dak niet aan het herstellen, er zit geen kat in de boom die de brandweer er komt uithalen, er loopt niemand achter een taxi die vertrekt, ze zijn het gras niet aan het maaien... dingen die men op tentoonstellingen maar al te vaak ziet op banen die maar half zo groot zijn als wat op die foto staat.

Het enige dat ik daar mis zijn "telefoondraden" aan de palen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Bij PeterVG draait het om zijn zelf gebouwde wagons/(verbouwde)locs,omgebouwde wagons,zelfgemaakte gebouwen, bruggen,stations en niet om een versierde baan met gekocht materiaal ! Ieder zijn meug maar als ik kiezen mag dan toch dat van PeterVG!

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 mei 2019, 20:30:14 PM
Bij PeterVG draait het om zijn zelf gebouwde wagons/(verbouwde)locs,omgebouwde wagons,zelfgemaakte gebouwen, bruggen,stations en niet om een versierde baan met gekocht materiaal ! Ieder zijn meug maar als ik kiezen mag dan toch dat van PeterVG!
Euh... ik zie in de post van Peter de baan van Wim, Saint Tourbière.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

Citaat van: doomslu op 08 mei 2019, 20:56:27 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 mei 2019, 20:30:14 PM
Bij PeterVG draait het om zijn zelf gebouwde wagons/(verbouwde)locs,omgebouwde wagons,zelfgemaakte gebouwen, bruggen,stations en niet om een versierde baan met gekocht materiaal ! Ieder zijn meug maar als ik kiezen mag dan toch dat van PeterVG!
Euh... ik zie in de post van Peter de baan van Wim, Saint Tourbière.
Psst. Ik denk dat het de N-baan Lourmarin Bessège is. Maar qua sfeer zitten we daar natuurlijk in de categorie Hors Categorie.

ACFI

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 mei 2019, 20:30:14 PM
Bij PeterVG draait het om zijn zelf gebouwde wagons/(verbouwde)locs,omgebouwde wagons,zelfgemaakte gebouwen, bruggen,stations en niet om een versierde baan met gekocht materiaal ! Ieder zijn meug maar als ik kiezen mag dan toch dat van PeterVG!
ik had dit verkeerd gelezen, excuses  ;)

rgp

Havoc,

1000% gelijk !

In de jaren 60 had je spaghettibanen: op iedere mm² most er spoor liggen

Nu heb je spaghettiscenes: op iedere mm² moet er iets "te zien" zijn.

BTW: ik vond Trainmania zwak; goed voor jan, jans en de kinderen en dozekopers, maar wie onderdelen zocht was eraan voor de moeite.

Roland

Luc

Citaat van: rgp op 08 mei 2019, 22:06:34 PM
ik vond Trainmania zwak; goed voor jan, jans en de kinderen en dozekopers, maar wie onderdelen zocht was eraan voor de moeite.

Er waren ook banen, weet u?  ;)
Oufti!

doomslu

Citaat van: ACFI op 08 mei 2019, 21:47:52 PM
Citaat van: doomslu op 08 mei 2019, 20:56:27 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 mei 2019, 20:30:14 PM
Bij PeterVG draait het om zijn zelf gebouwde wagons/(verbouwde)locs,omgebouwde wagons,zelfgemaakte gebouwen, bruggen,stations en niet om een versierde baan met gekocht materiaal ! Ieder zijn meug maar als ik kiezen mag dan toch dat van PeterVG!
Euh... ik zie in de post van Peter de baan van Wim, Saint Tourbière.
Psst. Ik denk dat het de N-baan Lourmarin Bessège is. Maar qua sfeer zitten we daar natuurlijk in de categorie Hors Categorie.

ACFI
Oeps, je hebt gelijk.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Als ik dat hier zo lees dan willen jullie alleen maar perfecte banen zien?

Waar is jullie plezier van de beleving gebleven? Is dat hier een elite clubje geworden? Is er geen ruimte meer voor een knipoog naar de realiteit?

Kunnen jullie niet zeggen wat er wel positief was? Of zijn jullie zo verzuurd dat enkel het negatieve opvalt?

Just my 2 cents.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Citaat van: Jurgen op 10 mei 2019, 20:40:13 PM
Als ik dat hier zo lees dan willen jullie alleen maar perfecte banen zien?

Waar is jullie plezier van de beleving gebleven? Is dat hier een elite clubje geworden? Is er geen ruimte meer voor een knipoog naar de realiteit?

Kunnen jullie niet zeggen wat er wel positief was? Of zijn jullie zo verzuurd dat enkel het negatieve opvalt?

Just my 2 cents.

Nee Jürgen. Ik heb er van genoten. Ik ben twee dagen geweest en heb telkens met andere mensen afgesproken. Voor mij was het dus ook een sociaal gebeuren :). En ik heb zeker van een aantal banen genoten. Niet alles was perfect maar dat hoeft ook niet. Trouwens mijn baan is ook verre van perfect  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren