Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Fleischmann Profi koppeling - 2 vraagjes

Gestart door Peter, 05 april 2019, 12:42:03 PM

Peter

1.Wat is eigenlijk het verschil tussen de Fleischmann Profikoppeling met een zwart of bruin beweegbaar deel (buiten de kleur natuurlijk)
Had een paar van die met bruin beweegbaar deel gekregen, maar ik heb die indruk dat die moeilijker koppelen.

2 bestaat de kans dat Roco/Fleischmann stopt met de produktie van die koppelingen omdat in de toekomst Fleischmann nog enkel spoor N zou doen
Met vriendelijke groeten
Peter

Jef

Naar ik heb vernomen zullen de profi koppelingen in de toekomst onder de naam Roco verkocht worden.

Op uw eerste vraag moet ik het antwoord schuldig blijven...
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Herwig

#2
uw vraag:    ".....Fleischmann Profikoppeling met een   bruin   beweegbaar deel ...."

'k Heb er zo enkele van in m'n  'Profi-doosje'   zitten tussen de andere :    is of was voor gebruik bij het Fleischmann-tandradspoor.   

Roco heeft verklaard dat ze de   H0    Profi-rails-met-bedding  en de   Profi-koppelingen verder zullen verdelen....

Val-Rikard

Citaat van: Herwig op 05 april 2019, 14:10:23 PM
".....Fleischmann Profikoppeling met een   bruin   beweegbaar deel ...."

'k Heb er zo enkele van in m'n  'Profi-doosje'   zitten :     is/was voor gebruik bij het Fleischmann-tandradspoor  (me dunkt ...)

Tandradspoor, Marklin bedoel je?  ;)

Herwig

#4
Opgezocht & gevonden :

nr. 6514:      Fleischmann  Profi-steekkoppeling voor Tandradbaan ,   met hét bruine onderdeeltje .

[  gewoon ter informatie:    https://www.etsemmen.nl/6514:-Fleischman-Profi-steekkoppeling-voor-Tandradbaan  ]

loebaske


hmm de Rik weet meteen waar het over gaat...

raf

ja Rik dat zijn die treinen die altijd rijden ook al zijn de rails vuil

LOL
:D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Val-Rikard

Citaat van: raf op 05 april 2019, 17:50:25 PM
ja Rik dat zijn die treinen die altijd rijden ook al zijn de rails vuil

LOL
:D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dat is zeker! En ik had er destijds enorm veel plezier aan, dit filmpje is waar het destijds allemaal mee begon.

https://youtu.be/2PgL07Rozps

Groet

doomslu

We komen van ver he Rik.  ;)
Alhoewel, in vergelijking met mijn eerste baan zie ik in dit filmpje toch al heel wat talent zitten!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *