Auteur Topic: traxx 186 Lineas Märklin of Roco?  (gelezen 1036 keer)

Offline Herwig

• Forumlid
  • Voornaam: Herwig
Re: traxx 186 Lineas Märklin of Roco?
« Reactie #15 Gepost op: 02 april 2019, 13:21:23 pm »
't Is niet mijn persoonlijke (model)loc-keuze,  noch periode,  maar je kan er niet meer naast kijken.

Ik zie bij die rode   185 2xx     extra trapjes vooraan op de kophoeken  +  verticale 'handgrepen' ,
maar dit heeft vermoedelijk niks te maken met verhoogde veiligheid ivm met de huidige bots-testen ?
Mij lijkt het dat de cabine  niet  groter (langer / dieper) is geworden  (zoals vroeger bij sommige locs ,  dacht 'k ...)
Dus de verhoogde crash-beveiliging is min-of-meer onzichtbaar ? ( chassis,  kreukzones , buffersysteem  ? )

Offline C.B.

• Forumlid
    • http://www.cb-fotorail.net
  • Voornaam: Claudio
« Reactie #16 Gepost op: 02 april 2019, 13:28:21 pm »
Citaat van: Driesel

Maar door de wijzigingen in het grootbedrijf blijkt de besparing van Märklin nu wel een voordeel voor hun modelversie van de Lineas-loc. Piko heeft alvast de verkeerde kap gebruikt. Het wordt wachten of Roco de correcte kap gebruikt (Roco heeft immers ook een 185.2 in het gamma).

Roco heeft ook een Traxx 186 in het gamma sinds enkele jaren (een nieuwigheid toen) , alleen is het inderdaad nog steeds de 1e generatie (met vulmond voor eventuele DM variant aan de zijkant o.a.)
Ik hoop ook dat ze met de juiste zijwand uitleveren , misschien wel , omdat het nog steeds een foto is van het grote voorbeeld en geen omgespoten 186 …
We zullen zien hé ..  ;)

Offline Driesel

• Forumlid
  • Voornaam: Dries
« Reactie #17 Gepost op: 08 april 2019, 19:43:35 pm »
Karl,
Citaat
Op de NMBS serie 28 en 29, zoals de witte 2844 en de 2861 railpool zitten ze wel juist, of zie ik dat verkeerd?

Ja, die zijn wel correct. Hou er wel rekening mee dat de 2844, 2861, 2862 en de 2863 enkel werden ingezet voor de Benelux-treinen. Deze hebben dus nooit een goederentrein gesleept!