traxx 186 Lineas Märklin of Roco?

Gestart door bekie, 01 april 2019, 21:16:47 PM

Driesel

Laten we hopen Claudio dat ze bij Roco de correcte kap gebruiken. Zou je je durven overhalen om er één aan te kopen, want het is geen Zwitser hé ;)

C.B.

Is besteld Dries. ;)  Hopelijk met de juiste correctie.
Ik kan deze lok zogezegd op sleep meenemen op de modeltreinbaan , kan allemaal.  8)

En pas op , onze Lineas Traxx komt toch al tot in basel hé.  ;)

Er is zelfs een filmpje van.
https://www.youtube.com/watch?v=f67KBve8iIc
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#32
Ik heb de Roco Lineas 186 293 in bezit.
Eerste indruk:

-
Het gat langs beide kanten , opzij in de kast (iets boven tussen de 2 zandbakken) mocht er niet zijn.
Opgepast , we hebben Traxxen met dit gat , alleen mocht het net niet op de deze.
De smalle stroomafnemer 1450mm staat verkeerd gemonteerd , deze moet boven aan stuurpost 2 bevinden in plaats van stuurpost 1.

+
De kleurstelling lijkt ok en zuiver.
Eindelijk de juiste baanruimer en correct vastgemaakt aan de kast (in plaats van aan het draaistel zoals vorige generatie Traxx 186.
Pluxx 22.

Voor de rest moet ik nog op ontdekking en heb er nog wel wat werk mee om de loc verder te personaliseren.
Groetjes.
Claudio.

ebs2650

Ik heb bij deze loc de originele koppelingen vervangen door de roco kortkoppelingen uit het bijgevoegde zakje met toebehoren.

deze kortkoppelingen slepen onderaan tegen de baanruimer en blokkeren in iedere bocht met ontsporing als gevolg.

Het tussenstukje heb ik mee overgeplaatst.

met marklin kortkoppeling is er geen probleem.

iemand idee hoe dit op te lossen is?

mvg,

Willy

ERVIN

Willy je moet die andere baanruimer monteren die in het zakje zit , probleem opgelost. ;)

ebs2650

Dag ervin,

Heb de ruimers vervangen, probleem is er helaas niet mee opgelost. Met Märklin-kortkoppelingen gaat het (nipt).

Willy

ERVIN

Hmm dat is vreemd Willy , ik gebruik de Fleischmann Profi koppeling en heb hiermee geen problemen.

Ik heb je een pm gestuurd. :)