Modelspoor, Algemeen en H0 > Belgische modellen

traxx 186 Lineas Märklin of Roco?

(1/4) > >>

bekie:
Goedenavond.
Ik las met belangstelling de bespreking van het Lineasmodel van Märklin. Daarin is sprake van een traxx 185, die een nieuw dak heeft gekregen en zo een correcte versie weergeeft. Een traxx 185 verschilt toch wezenlijk van een 186 aan de voorzijde(n)? Of heb ik het mis?

Als je een correct model wil, moet je het dus doen met de aangekondigde traxx 186 van Roco uit een ander draadje? (Dit is zonder waarde oordeel.)

ERVIN:
Neem eens een kijkje op onderstaande link , dan kan je de verschillen zien tussen beide locs.

https://www.railcolor.net/index.php?nav=1000001&lang=1

Ik denk persoonlijk dat je van een 185 nooit een 186 kan maken. :-\

mardig23:
Een BR185 en een BR186 zijn verschillende loks, met verschillende opbouw.

Je moet weten waar je op moet letten, want ze lijken op elkaar, maar als je ze naast elkaar ze zie je dat direct. De voorste is een 186, die twee erachter 185.
Let vooral op de hoogte van de raam, de vorm van de cabine, en de handrails.

Foto Flickr: TaurusES64U4

Ik moet wel zeggen dat ze bij Marklin een verdienstelijke poging gedaan hebben qua kleur, en om enkele details toch maar richting 186 te sturen, maar het blijft een 185.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de tweede Lineas van Piko voorlopig niet kocht omdat ik twijfel aan deze Marklin...

BR-59:
Goedemorgen,

Niet om te muggenziften, maar het lijkt mij, dat de gele ook een 186 is, maar mogelijkerwijs bedriegt de foto.

mardig23:
Goedemorgen,

Het bedriegt niet, het is uiteraard een 186 van ERC.

Ik was effe al half in slaapmodus vrees ik ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie