Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

groeten uit Perk

Gestart door perk, 26 maart 2019, 11:53:55 AM

perk

Hallo,

voor ik met de vragen begin zal ik me best maar even voorstellen  :)

Mijn naam is Patrick en ik woon in Perk (tegen de luchthaven).   In het verleden heb ik wel wat ervaring opgedaan met RC modelbouw (boten en vliegtuigen) maar nooit echt modelspoor.  Tenzij je 35 jaar geleden mijn eerste treintje meetelt.     Die heb ik trouwens nog steeds, een Lima SNCF type en wat oude Fleischmann maar zeer roestig na al die jaren op de vochtige zolder.

We zijn sinds een paar maanden nu bezig met een klein baantje op te bouwen, de bedoeling is ergens epoc III-IV Belgisch uit te komen.  Mijn vrouw heeft het vooral voor de oude stoomlocs.
Ik zal in een ander topic wat foto's zetten van de werken. 

Ik heb nu ook een 3d printer staan en een beetje ervaring daarmee aan het opdoen.   Ook ben ik redelijk thuis in het programeren van Arduino's.   Nu niet dat ik een heel DCC systeem kan bouwen maar toch genoeg voor een controlepaneel en wissels aan te sturen.

groeten,

Patrick



Robrecht

Hoi! Welkom op het forum Patrick.
Ik kijk uit naar foto's van de werken.

Ik weet niet of je DCC++ al ontdekt hebt via Google. Er bestaat namelijk een open source Arduino project waarmee je in geen tijd (en voor relatief weinig geld) een DCC basis station hebt.
(Project op GitHub) Besturen van de baan kan dan via tal van opties. Zelf gebruik ik JMRI op de PC. Koploper is een mooier programma lijkt me, maar werkt helaas niet met de Arduino en DCC++.
Iedereen gebruikt uiteindelijk waar hij/zij zich goed bij voelt :)

Nog veel plezier gewenst met de hobby!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Geert

Welkom Patrick,

nog nooit van het plaatsje Perk gehoord, dan weten we dat ook weer liggen  ;)

Zelfbouwers met microcontrollers, daar hebben we op dit forum diverse topics over.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

loebaske


Welkom Patrick, het plaatsje Perk is voor me bekend, ooit eens een kado scheck gekregen van de flikken en kon men wagen achter laten....

Rangeerduivel

Welkom op het forum Patrick,
misschien intressant om dit even aan je vrouw te tonen ;D
https://www.2dehands.be/verzamelen/modelbouw-schaalmodellen/modeltrein/nmbs-64-131fleischmann-ho-511068970.html

Kan zij er ineens ook Paal aan stellen.... :) :)

;)

perk

We zijn al wat aan het rondsnuisteren geweest op een paar tweedehandsbeurzen en ik heb een Type 81 reeds staan.  Ik verschiet nog steeds van de prijzen dus een hele grote collectie gaat het niet zo direct worden.    Door het op zuiver Belgisch te houden kan ik veel dingen links laten liggen.

'k was wel vergeten te zeggen dat we nu de Marklin H0 toer opgegaan zijn.   De besturing gaat met een simpele Mobile Station gebeuren.   De baan is toch heel klein (2m x 1.2m)

Metpetergaathetbeter

alvast welkom Patrick uit Perk (land van de kado-cheques  ;) )op dit forum !

Dreha


Gerolf

Welkom op ons forum, Patrick  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw