Roco 73214

Gestart door Robrecht, 25 maart 2019, 16:57:01 PM

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 maart 2019, 09:40:05 AM
Gisterenavond eentje zien passeren 1 loc 26 ketelwagons in Gent-Zeehaven(dacht ik want ,ik begon eigenlijk maar te tellen toen ik doorhad dat het een vrij lange sliert was en het was reeds donker)
Kalkwagens (Tads). Geen ketelwagens. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

nee,helaas voor U had ik het niet over die ""77" met22 of 24 (lege)kalkwagons en 12 coilwagons van net toen we aankwamen maar over die 28 met die ketelwagons die passeerde toen ik gisterenavond huiswaarts keerde  ;)

Stef71

Mij de Roco 73214 gereserveerd bij mijn hof leverancier..
In West Vlaanderen. Nog een tweetal weekjes geduld en dan kan ik hem afhalen. Ben benieuwd

svvander

Knappe loc. Ik heb deze van Märklin. Ben er supertevreden van. Misschien dat ik op termijn die van Roco ook nog eens zoek.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

C.B.

#19
Ik ben er aan begonnen.
De Roco Lineas 186 293 - 7 onder handen aan het nemen. (het betreft de analoge versie en zelf een Pluxx 22 decoder ingebracht).

Wat is er al gedaan : rolgordijntjes geplaatst in de stuurcabines (niet zichtbaar op deze foto) , de smalste stroomafnemer 1450mm op de juiste plaats gezet (stond foutief gepositioneerd op de loc)

Stuurcabine 1 aangekleed :
(Driver , DB boekjes , onze rugzak , veiligheidsvestje enz ....)

Decoder ingesteld :
Snelheidsmeting met 126 stappen , Vmax = 110 km/u terug gebracht.
Aanpassing aan de lichten:
F7,F8 : De witte baanlichten (de binnenste LED's) mogen/moeten enkel branden , zonder dat de witte dimlichten (buitenste LED's) mogen oplichten.

Jammer van het gat langs beide kanten van de kast (tussen de zandbakken) , want dat was net niet aanwezig op deze loc.



De buitenkant is ondertussen ook in orde.
Roll Out op de modeltreintafel , binnenkort.

Wordt vervolgd. :)
Groetjes.
Claudio.

ebs2650

Dag Claudio ,

bij mijn exemplaar slepen de meegeleverde kortkoppelingen tegen de baanruimer. Dit is ook het geval na plaatsing van de baanruimer uit het bijgevoegde zakje.

kan je dit bij jouw exemplaar een testen ?

ik ben benieuwd  naar het resultaat.

Willy


C.B.

Hey Willy;

Eerst een vraagje  , het klein verlengstukje dat je in de koppeling moet steken , zit dat er?
Groetjes.
Claudio.

ebs2650

Het verlengstukje werd door mij mee overgeplaatst op de kortkoppeling.

Willy

Stef71

Citaat van: Stef71 op 21 augustus 2020, 18:24:26 PM
Mij de Roco 73214 gereserveerd bij mijn hof leverancier..
In West Vlaanderen. Nog een tweetal weekjes geduld en dan kan ik hem afhalen. Ben benieuwd

Vanochtend afgehaald bij Vb.
Tijdje geleden dat ik er nog geweest ben.
Loc staat al in de vitrine maar moet er de kleine pruts nog aan toevoegen en koppelingen verwisselen
Nu op zoek om een mooie sleep te verzamelen.
Foto volgt nog
Mijn eerst traxx en dik content ermee

C.B.

Citaat van: ebs2650 op 02 september 2020, 18:48:44 PM
Dag Claudio ,

... Dit is ook het geval na plaatsing van de baanruimer uit het bijgevoegde zakje.


Dag Willy

De loc is volledig klaar , alleen nog geen tijd gehad om te testen , nu lees ik hierboven net dat je de baanruimer(s) hebt gebruikt die in het zakje steken.
Deze zijn enkel geschikt indien er geen koppeling wordt geplaatst , je moet de baanruimer(s) gebruiken die al op de TRAXX geplaatst zijn.

Details foto's volgen nog wel , alleen heb ik (weer) even geen tijd om hier mee bezig te zijn.


Trouwens , ik heb hier veel TRAXXEN rondrijden op de modeltreintafel ; en het enigste probleem dat ik heb gehad , was het soms loskomen van de koppeling tussen 2 locomotieven in treinschakeling bij een hapering.
(dit heb ik opgelost door gebruik van de Fleischmann kortkoppeling tussen de locomotieven , en langs de kant van de sleep wagens : de Roco kortkoppeling.)
Dit ter info. :)

Groetjes.
Claudio.

ebs2650

Claudio,

het probleem stelde zich bij de originele baanruimers ook. Daarom heb ik getest met de baanruimers uit het zakje.

Willy

thor

Heb deze versie met sounddecoder, helaas krijg ik de cabine verlichting niet in  orde. Heb al contact gehad met mijn treinhandelaar, doch die vertikt het enig advies te geven, alsof ere bij Roco geen  fouten kunnen voorvallen. Daarna maar contact  opgenomen met  Roco zelf en die reageren wel, echter met de boodschap contact op te nemen  met de treinhandelaar. Resultaat : patstelling. Heb de loc op adres 29 staan, al terug gezet naar de fabrieksinstelling, doch alles zonder resultaat  Iemand enig zinvol advies?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

svvander

Zou het kunnen dat de verlichting wel werkt, maar dat deze zo flauw is, dat je het niet ziet met de kap er op? Heb je al eens getest zonder kap? En heb je de CV's voor de sterkte van het licht al eens aangepast? (Of opgezocht welke CV dit kan zijn?).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

thor

Dat heb ik  inderdaad allemaal al wel gedaan, doch zonder gunstig resultaat. Zelfs terugzetten  naar fabrieksinstelling lost het vernoemde probleem  niet op, hopeloos. Zo'n dure  loc waar alle functies  niet optimaal  functioneren.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

C.B.

Bij stilstand , heb je dus geen cabine verlichting?
En als je F12 of F13 eerst actief zet , en nadien terug op non- actief ?
Groetjes.
Claudio.