Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

hoe beginnen

Gestart door deauke1960, 24 maart 2019, 12:34:40 PM

steamdriven

Naast zo'n fora als deze doorspitten is één van de beste dingen die je kan doen IMHO om enkele clubs in de omgeving een bezoekje te brengen en waar je je goed voelt bij aansluiten. Ik ben er jarenlang uit geweest en de hobby is serieus veranderd. De information-overload die je soms op het web tegenkomt kan je zo wat uitfilteren. Je leert er snel veel bij.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Driesel

Marc,

Zoals hier reeds aangehaald zou ik je ook aanraden om te starten met een startset. Begin met de sporen uit te leggen op je basisplaat in hout en experimenteer wat. Ook ik zou je aanraden om je aan te sluiten bij een club: daar zal je dan inderdaad veel  bijleren. Het is in het begin toch wat zoeken naar wat je precies wil qua voorbeeld (Belgisch, Duits, Zwitsers...) en tijdperk. Als je dan eenmaal beslist hebt wat je daadwerkelijk wil (lange treinen, rangeren, een perfect afgewerkt landschap...) kan je starten met een "definitieve" baan. Definitieve staat hier tussen aanhalingstekens, want ik denk dat er hier zeer weinig zijn (mezelf incluis) die hun bouwplannen tijdens het bouwen niet nog meerdere keren aanpassen.

En wat N betreft: ook ik heb in het begin getwijfeld of ik van N niet beter naar H0 zou overstappen wegens het groter aanbod, maar ik heb het toen niet gedaan, en heb er nog steeds geen spijt van!

Veel succes bij de start van deze mooie hobby,

Dries