Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

chef garde

T is te schoon weer!  BBQ'tje, tuin, motorritje, ...

doomslu

#196
Citaat van: chef garde op 05 juli 2019, 07:21:50 AM
T is te schoon weer!  BBQ'tje, tuin, motorritje, ...
Idem...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

en student zijn een beetje bekomen van de emoties en de festivals zijn ook in het land !  ;)


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Citaat van: loebaske op 05 juli 2019, 06:50:09 AM
Iemand al verder gewerkt aan de ombouw?
Is hier wat stil gevallen...

Straks komt er een update over de verlichting  ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Zomer update




Nu de examens (toch voor even) van de baan zijn kunnen we weer verder.  ;)


Dylan is ondertussen volop begonnen aan het inbouwen van de verlichting. Momenteel is al 1/2 van het stel afgewerkt. De 2 laatste wagons wachten namelijk nog op een Functie decoder.
De front lichten schijnen nog wat door, maar dit wordt nog verholpen.

Ik ben dan weer bezig met de laatste werkjes aan het volgende omgebouwde rijtuig af te werken.






Ondertussen hebben we nog 3 grijze muizen kunnen aanschaffen voor een mooie prijs via het forum.
Een 2 rail versie en de New look staan dus zeker op de agenda. Wie weet wat nog meer.  ::)






Voorbije vrijdag kwam een mede club lid genaamd Luc Peeters langs met een leuke verassing. Hij had namelijk zijn Bordeaux stel meegenomen. Dit stel had hij terug in 1985 omgebouwd door gebruik te maken van "de knip en plak" methode. :o De verschillen zijn zeker terug te vinden. Maar het resultaat mag er wezen !!! De toegevingen op mijn stel vallen nu zeker op. Voor de verf maakte hij gebruik van de "grote" pot. De originele kleuren dus uit 85.







Over de decals en de precieze installatie van de verlichting volgt later nog meer. Als ook de uitleg over het spuiten van dit stel.

We hopen zo snel mogelijk terug te zijn met een volgende update.  ;D

Groeten,

Robbe en Dylan


RoDY

Zoals in het vorig bericht vermeld. De foto's van Luc.

Nogmaals dank hiervoor.
















Rangeerduivel

#204
Naar aanleiding van een vraag via Email gesteld door een mede-liefhebber heb ik het draadje over de AM75 nog eens doorgespit.
Ik kwam daar deze foto's tegen





Een paar weken terug kreeg ik en promotiemail van Sommerfeldt met deze stroomafnemers voor slechts 11,77 per paar.





Onmiddelijk 2 sets besteld , behalve het sleepstuk is de rest niet 100% correct, maar geef toe voor die prijs toch veel beter dan die blikken gedrochten van Lima mijgedacht... ::)
Misschien met wat messingdraad langs de arm ze wat meer gelijkend maken, later, als ik eens tijd heb... ::)
Ze zijn ondertussen wel al iets duurder geworden blijkbaar
https://www.sommerfeldt.de/de/H0m-Stromabn--RhB--z-B--Ge-6-6-474.html

;)


doomslu

Je gaat er inderdaad nog wat werk aan hebben, Rudy.

Ik denk dat deze meer in de buurt komt, maar wel met een ander sleepstuk.
https://www.sommerfeldt.de/de/H0-Einholmstromabn--SNCF-3-Fuss-schwarz.html

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 13 mei 2020, 20:14:00 PM
Je gaat er inderdaad nog wat werk aan hebben, Rudy.

Ik denk dat deze meer in de buurt komt, maar wel met een ander sleepstuk.
https://www.sommerfeldt.de/de/H0-Einholmstromabn--SNCF-3-Fuss-schwarz.html

Ja dat klopt Luc, maar zoals ik al zei, de lage prijs èn het goede sleepstuk deden het 'm.
Wij gaan geen uitdaging uit de weg, maar het valt op, hoe langer die lockdown duurt hoe meer werk er hier komt... :P

;)

doomslu

Gewoon om te zien of het kon heb eens geprobeerd om die Lima panto wat te verfraaien naar een meer plausibel resultaat...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

RoDY

Goedenavond AM75 fans! :P

Ondertussen weer een enige tijd geleden, maar we zijn er nog lang niet klaar mee.
Er liggen er nog enkele in hun doos te wachten. Dus we zijn er weer eens ingevlogen.

Met 1 stel volledig af en de andere op 90% heb ik er nog 5 te gaan.

Door de het starten van een nieuwe opleiding heb ik jammer genoeg niet veel kunnen profiteren van de quarantaine periode. Deze vakantie heb ik dan toch de tijd gevonden om de volgende 2 stellen te gaan ombouwen. Eentje New Look en de andere in bordeaux.

De voorbereidingswerken voor de new look zijn hier al van start gegaan. Met de nodige verbouwingswerken.  ;)