Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

RoDY

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juni 2019, 09:35:33 AM
Robbe,
De algemene indruk van het stel is goed en netjes, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je, ofwel een veel te dikke verflaag hebt gelegd (te weinig verdunning), ofwel een verf gebruikt met een véél te grove korrel voor modelbouw!
Het geeft de indruk van "sinaasappelschillen"
Althans zo lijkt het toch op de 'close-up' beelden in het filmpje, en ook wat op de foto's hierboven, al denk ik dat dit opnames zijn uit het filmpje.
Citaat van: RoDY op 08 juni 2019, 02:29:37 AM




;)

Beste Rudy,

Dit viel mij ook pas op toen ik de foto nam.
Te weinig verdunning zou mij wel verbazen,
Denk dat dit eerder komt door de glans laag voor de decals.
In het echt is dit nauwelijks zichtbaar. Plus er moet nog een matte laag op komen.😉


Groeten

Robbe

RoDY

Citaat van: loebaske op 08 juni 2019, 06:39:31 AM
Mooi resultaat Robbe.

Kan het zijn dat er geen lichten aanwezig zijn of is het gezichts bedrog op het filmpje?

Bedoelt u in het stel of de ruimte ?  ;)

Metpetergaathetbeter

net als schilderijen durven foto's ook al eens tonen wat er in werkelijkheid niet(of uitvergroten) is

loebaske


RoDY

Citaat van: loebaske op 08 juni 2019, 13:34:05 PM

Koplampen Robbe

Leds steken er al in ,maar de glaasjes moeten nog opgevuld worden met cristal clear

loebaske

Crystal clear ???

Heb de bijgeleverde koplampen nagemeten en is 1.35mm, ga die uitboren tot 1.50mm en dan een neusled afvijlen tot 1.50mm, knip dan
die geleider af, ok dan is de led bijna voor de vuilbak.....toch niet, gebruik het resterende lichaam (rood) als een sluitlicht voor een wagon..

RoDY

Citaat van: loebaske op 08 juni 2019, 17:32:12 PM
Crystal clear ???

Heb de bijgeleverde koplampen nagemeten en is 1.35mm, ga die uitboren tot 1.50mm en dan een neusled afvijlen tot 1.50mm, knip dan
die geleider af, ok dan is de led bijna voor de vuilbak.....toch niet, gebruik het resterende lichaam (rood) als een sluitlicht voor een wagon..

De koplampen dat in het setje zitten, hebben langs de binnenzijde een 2mm gat, speciaal voor 2mm LED's.
Die LED's passen er meteen in en zitten direct vast. De versmalling krijgt dan een druppeltje Crystal Clear.

groeten,
RoDy

Thommy

Citaat van: RoDY op 08 juni 2019, 18:57:57 PM
Citaat van: loebaske op 08 juni 2019, 17:32:12 PM
Crystal clear ???

Heb de bijgeleverde koplampen nagemeten en is 1.35mm, ga die uitboren tot 1.50mm en dan een neusled afvijlen tot 1.50mm, knip dan
die geleider af, ok dan is de led bijna voor de vuilbak.....toch niet, gebruik het resterende lichaam (rood) als een sluitlicht voor een wagon..

De koplampen dat in het setje zitten, hebben langs de binnenzijde een 2mm gat, speciaal voor 2mm LED's.
Die LED's passen er meteen in en zitten direct vast. De versmalling krijgt dan een druppeltje Crystal Clear.

groeten,
RoDy

Uv lijm doet de trick. Heeft Evan? hier ooit gepost en dat klopt ook
Greetz

Thommy

loebaske



Goede tips, had aan men UV lijm niet gedacht...

OlivierV

Zeker geslaagd!

Koplampen moeten nog branden maar daar wordt aan gewerkt.
Enige wat me opvalt is dat het gemotoriseerde rijtuig wat hoger staat dan de rest ...

Succes er nog mee!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 10 juni 2019, 14:41:12 PM
Enige wat me opvalt is dat het gemotoriseerde rijtuig wat hoger staat dan de rest ...

Ik heb eerder de indruk dat de 2de bak gewoon paraplu staat.


Maar afgezien daarvan een zeer geslaagd resultaat.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RoDY

Citaat van: Jurgen op 10 juni 2019, 19:31:41 PM
Citaat van: OlivierV op 10 juni 2019, 14:41:12 PM
Enige wat me opvalt is dat het gemotoriseerde rijtuig wat hoger staat dan de rest ...

Ik heb eerder de indruk dat de 2de bak gewoon paraplu staat.


Maar afgezien daarvan een zeer geslaagd resultaat.

@Jurgen en Olivier

Bedankt voor de complimenten!
Aan de verlichting wordt inderdaad gewerkt. de stuurposten hebben een al een mooi interieur ondertussen.

En de kast zat gewoon niet zo goed vast geklikt op zijn onderstel. ;)

RoDY

@Thommy

Nog nooit gehoord van de optie UV lijm, dat gaan we zeker ook eens bekijken!

Tot nu toe hebben we altijd crystal clear gebruikt in onze lima bouw projectjes. Werkt opzicht goed.
Is er misschien een gekend probleem met het toepassen van crystal clear ? Vraagje uit curiositeit.

Dirky

UV lijm is zeer snel uitgehard. Je kan het oppervlak ook gemakkelijk "bol" zetten.

Ik gebruik die van Proformic (Evan trouwens ook dacht ik)... Ooit eens goedkopere gekocht maar niet echt tevreden daarvan!

loebaske

Iemand al verder gewerkt aan de ombouw?
Is hier wat stil gevallen...