Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

doomslu

Ja Peter, de vele foto's in het boek geven ons heel wat informatie, maar toch is de positie van de onderdelen op het dak nog erg onduidelijk. Er staan geen foto's van boven genomen in. Enkele geven wel een idee.
Vandaar mijn vraag.
Idem wat betreft de details op het dak met de panto's.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


chef garde

Danku Luc om mijn foto aan te passen!  Iemand die mij kan uitleggen hoe je link vanaf Flickr kopieert???

Positie van alle onderdelen op het dak heb ik overgenomen uit een ander draadje:

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,14178.msg364257.html#msg364257


doomslu

Voor de foto's: kijk eens hier: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28971.0.html

Bedankt voor de info. Ik zal me daarop baseren voor de plaatsing van de onderdelen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Goedendag heren en dames 

Het doet ons goed om jullie zo ijverig bezig te zien!  ;D

Wij gaan de originele verluchting roosters hergebruiken.
Deze kan je met een vlak hobbymes er mooi afkrijgen.

Voor de positie hebben we ook op het aangegeven topic liggen afkijken.

Hopelijk kunnen we hier snel nog eens update over plaatsten.
Deze maand zal school spijtig genoeg een prioriteit zijn voor ons ...  :P

Groeten,

RoDy

chef garde

Kleine update!  Merci Luc voor link ivm plaatsen foto's, lukt mij enkel via pc, niet via Iphone.

622A91EB-E2B0-4C9C-A439-95FB6B7887A2 by wouter vanden broecke, on Flickr

Handgrepen geplaatst onder de ramen en op de snuit

5A0BB41D-6495-43D0-8F01-FE04592F5A73 by wouter vanden broecke, on Flickr

En ook het tweede rijtuig krijgt een oplapbeurt: leidingen van dak gesneden/geschuurd en vervangen door messing, panto's van LS Models

CF06EF91-17BA-430C-8DF5-9278FBD01C59 by wouter vanden broecke, on Flickr

loebaske

Sjieke dinges Wouter, blijf uw post volgen, voor ik eraan begin...




Ps Wat voor rommel is dat een Iphone/Smartphone, is om te bellen en te smsen....

Break302

Goe bezig, maar mag ik opmerken dat de panto niet het goede sleepstuk heeft  :-[

Jos

loebaske


Een goede opmerking Jos, heb je een fotooke van de juiste panto's.

Want Wouter kennende...maak die niet snel fouten...

chef garde

Denk dat we Jos gelijk moeten geven, wat gegoogled en lijkt een enkel sleepstuk op te zitten, merci voor uw opmerking Jos!

Break302

813 Hennuyeres 21-08-2009.2 by Jos Gillard, on Flickr

012 813 Hennuyeres 21-08-2009.20 by Jos Gillard, on Flickr

Graag gedaan, ik vind zo niet direct een duidelijkere foto terug waar de panto beter op te zien is.
Ik veronderstel dat het het zelfde type is zoals op de klasikskes dus zoals op de gekende Jocadis stellen van de laatste generatie.

Jos

755philippe

Hallo, waar halen jullie die panto's want ik dacht dat je niet aan onderdelen van Lsm kon geraken of toch zeer moeilijk.
mvg
755philippe

doomslu

Citaat van: chef garde op 20 mei 2019, 14:17:51 PM
...En ook het tweede rijtuig krijgt een oplapbeurt: leidingen van dak gesneden/geschuurd en vervangen door messing, panto's van LS Models


Ik heb al zitten twijfelen en ben nu overtuigd om deze leidingen weg te schuren en opnieuw aan te brengen. Het zal het model zeker opwaarderen.
En nu hopen dat ze er juist op stonden, want met Lima weet je nooit...
Helaas is de zoektocht naar duidelijke foto's en/of plannen nog steeds niet met succes afgerond.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#103
Zal eens kijken of ik morgen hier op de voetgangersbrug een paar foto's van de bovenzijde kan nemen, want om het uur rijdt er hier zo'n stel in beide richtingen voorbij. (op het half uur zijn het Desiro stellen ::))
Of iemand zou me voor moeten zijn met die foto's... ::) ::) ::)

807 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog