Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

doomslu

Ik denk dat ik eens op zoek zal gaan naar detailfoto's van die dingen en zelf in mekaar proberen friemelen, ook als is het heel klein op 1/87.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Weekend update

De 3D koplampjes zijn geprint ;D

Nu deze nog mooi inwerken.


Rangeerduivel

#47
Citaat van: doomslu op 13 april 2019, 09:43:56 AM
Ik denk dat ik eens op zoek zal gaan naar detailfoto's van die dingen...

Het ding noemt "Henricot koppeling"
Hier een foto uit een boek dat jij mij ooit zelf verkocht hebt Luc;


Is in feite een kadee met langs de éne kant een rechthoekige buis en langs de andere kant een puntige balk...
Stof voor 3D-printeraars... ;D
(Kan ook zonder die 2 laatste, zie onderste foto)

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi-_YfT_szhAhXSCuwKHXIbBXsQMwhCKAMwAw&url=https%3A%2F%2Fcommons.wikimedia.org%2Fwiki%2FFile%3AAttelage_Henricot.jpg&psig=AOvVaw3ekVpB-ldCSdbv4oLkpCu7&ust=1555242155819508&ictx=3&uact=3

;)

Btw Robbe, ik zie hier op de bovenste foto dat de lichten bij de 800 achter vlak glas zitten, of waren er verschillende versies..? :-\

stoomlokje

Die koplampen achter het glas zijn de uitvoeringen van de gemoderniseerde stellen.

grtjs,
Saskia

doomslu

En hoe heet dat boekske Rudy?

De lampen achter glas zijn de originele, ze werden op een bepaald moment vervangen door de meer vooruistekende exemplaren zoals te zien op de foto van de modellen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

#50
Citaat van: stoomlokje op 13 april 2019, 14:31:44 PM
Die koplampen achter het glas zijn de uitvoeringen van de gemoderniseerde stellen.

grtjs,
Saskia

betwijfel ik Saskia,
Bij uitgave van het boek waren nog geen stellen gemoderniseerd, kijk maar naar de foto, het gaat hem om een (nog) bordeaux stel...

Citaat van: doomslu op 13 april 2019, 14:46:45 PM
En hoe heet dat boekske Rudy?


Een werkje van Max Delie, uitgegeven door ModelSpoor Magazine...

Nota; Toevallig hoort de op de kaft afgebeelde loc nu tot de Lineas-stal...


;)

stoomlokje

Inderdaad,  :-\
blijkbaar heb ik mij daarin vergist :-[ , mag ook al eens hè ;)
dat is dan ook weeral rechtgezet , lang leve het forum ... ;D ;D ;D

grtjs,
Saskia

RoDY

Citaat van: stoomlokje op 13 april 2019, 14:31:44 PM
Die koplampen achter het glas zijn de uitvoeringen van de gemoderniseerde stellen.

grtjs,
Saskia

Ik denk dat rond 2010 al deze stellen dit type lamp heeft gekregen.


Webbie

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de ramen van het eerste klasserijtuig gaan maken. Ook laseren?

Thommy

Citaat van: Webbie op 14 april 2019, 19:12:23 PM
Ik ben wel benieuwd hoe jullie de ramen van het eerste klasserijtuig gaan maken. Ook laseren?

Ik dacht dat ik gelezen had dat ze daar een consensus gemaakt hadden om de originele te hergebruiken mits knip en plakwerk
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

#55

RoDY

Citaat van: Webbie op 14 april 2019, 19:12:23 PM
Ik ben wel benieuwd hoe jullie de ramen van het eerste klasserijtuig gaan maken. Ook laseren?

Zoals Tommy hier boven vermeld worden de originele 2de klas ramen hergebruikt , dit voor de eenheid van het stel te behouden.😉

doomslu

Ik denk dat de afwijking op 1/87 minimaal gaat zijn. Een bewuste concessie dus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Update Kitjes AM75

De kitjes zijn verzonden!
levering verwacht tegen woensdag.


RoDY

#59
Update "susu" motor

Op vraag laten we hier een foto zien van hoe we de Susu motor bevestigd hebben.

We maken gebruik van het originele schild voor de ophanging, er was alleen een beetje dremelwerk nodig om de motor net te doen passen.

Let op! wij gebruiken de 9mm dikke susu motor, niet de standaard 12mm CD motor.

hieronder de link https://www.freewebstore.org/susumotor/Sm-Lima_slim/p2469823_14467051.aspx



Gtjs, RoDy