Even een korte update: Februari 2022 Robbe:Ondertussen heeft de New Look een kleurtje gekregen, al was ik niet overtuigd over het wit-grijs (RAL 7035)... Te wit.
Via een clublid heb ik een spuitbus gekregen van Motip met RAL 7035. Deze spuitbus geeft de perfecte kleur weer. (Heb een staaltje vergeleken met de echte!)
De spuitbus + kleurverschil tussen beiden rijtuigen + stuurstand in kleur + 3D geprinte tafeltjesNu blijkbaar zou de NMBS diezelfde spuitbussen gebruiken om kleine retouches te doen. Dus dichter als dat zal ik niet geraken zeker ?! Eerst was ik wat sceptisch om met een grote spuitbuis de verflagen te leggen, maar de eerste test was al zeker positief. Binnenkort als het weer het weer toe laat en de temperaturen wat stijgen kan ik de hele trein gaan her spuiten. Hierna kunnen de kleine afwerkingen starten.
Nogmaals het kleurverschil: Links Motip Ral 7035 en recht mijn eigen poging met modelbouw verfjes Sinds korte tijd ben ik ook in bezit van een 3D resin printer (MONO 4K). Hierdoor zijn de mogelijkheden tot details ontzettend gegroeid. Zo zal ik verschillende dakafwerking gaan reconstrueren en uittekenen in 3D model. Zo heb ik al tafeltjes ontworpen en geprint voor het interieur. De airco-unit is de volgende op de lijst en daarna waarschijnlijk de stuurpost. De beschikbaarheid van deze tekeningen en onderdelen volgen nog in de toekomst.
Enkele voorbeeldjes