Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

RoDY

Na enkele dagen vrijaf heb ik eens goed doorgewerkt aan mijn New Look versie. (zeker met de resultaten van de collega op het forum hier kan ik moeilijk achterblijven ;) )

In grote lijnen ben ik heel tevreden over het bekomen resultaat.

Het enige puntje waar ik nog niet tevreden over ben zijn de "champignons" op het dak. Deze zullen later nog geprint worden in 3D. Omdat mijn versie van nu niet gelijmd is, kan ik toch verder met de verdere afwerking van het gehele stel. (losmaken is maar kwestie van een boutje los te schroeven)

Volgende week heb ik weer enkele vrije dagen en zou het de bedoeling zijn het stel al in de juiste kleuren te spuiten. Tot dan hopelijk!



doomslu

Goed bezig! Blij dat je terug de draad hebt opgepakt... Moet ik ook maar eens doen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Danny HST (NMBS)

 :) leuk nog eens een paar nieuwe foto's ...En het ziet er ook super uit hoor.
Ik vond wel dat de airco en ventilatie unit wat hoger mogen zijn .
Maar ik vind het al super goed gedaan ...Komt dik in orde  ;) Heb je die ook in 3D gemaakt ?

RoDY

Citaat van: Danny HST (NMBS) op 17 mei 2021, 15:35:09 PM
:) leuk nog eens een paar nieuwe foto's ...En het ziet er ook super uit hoor.
Ik vond wel dat de airco en ventilatie unit wat hoger mogen zijn .
Maar ik vind het al super goed gedaan ...Komt dik in orde  ;) Heb je die ook in 3D gemaakt ?

Momenteel voel ik mij het comfortabelste met de airco units die ik nu heb. Ik had ze voorheen groter, maar het stoorde mij.  :P
Misschien de komende dagen eens opzoek gaan naar de echte afmetingen. Er kan nog altijd aangepast worden.

En deze zijn scratch build uit styreen, heb momenteel even geen printer tot mijn beschikking. 

Thommy

Die units zijn helaas gigantisch, hadden ze volgens mij mooier mogen oplossen irl (nuja ombouw op bestaande zaken, nooit gemakkelijk)
Nu, prachtig werk

Ik blijf volgen voor decals  :)
Greetz

Thommy

doomslu

Citaat van: Thommy op 20 mei 2021, 06:47:55 AM

Ik blijf volgen voor decals  :)
Ja, die decals, dat is niet eenvoudig.
Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar duidelijke foto's van de opschriften (momenteel enkel de Bordeaux versie). Nu is 't nog een beetje gokken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 20 mei 2021, 08:48:32 AM
Citaat van: Thommy op 20 mei 2021, 06:47:55 AM

Ik blijf volgen voor decals  :)
Ja, die decals, dat is niet eenvoudig.
Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar duidelijke foto's van de opschriften (momenteel enkel de Bordeaux versie). Nu is 't nog een beetje gokken...

Als ik binnenkort overdag eens een stel moet klaarmaken én ik heb tijd zal ik eens zien om er foto's van te nemen.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Dat zou fijn zijn Cedric, zowel een New-Look als een bordeaux. Die laatste worden erg schaars denk ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

Citaat van: doomslu op 20 mei 2021, 08:48:32 AM
Citaat van: Thommy op 20 mei 2021, 06:47:55 AM

Ik blijf volgen voor decals  :)
Ja, die decals, dat is niet eenvoudig.
Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar duidelijke foto's van de opschriften (momenteel enkel de Bordeaux versie). Nu is 't nog een beetje gokken...

ik zou eigenlijk deze voor de grijze en de bordeaux moeten. Zeker grijs (vind ik mooiste kleurstelling) omdat die als 1e moet omgebouwd worden. Bordeaux wil ik nog laten volgen.
Greetz

Thommy

doomslu

Citaat van: Thommy op 20 mei 2021, 14:47:06 PM
Citaat van: doomslu op 20 mei 2021, 08:48:32 AM
Citaat van: Thommy op 20 mei 2021, 06:47:55 AM

Ik blijf volgen voor decals  :)
Ja, die decals, dat is niet eenvoudig.
Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar duidelijke foto's van de opschriften (momenteel enkel de Bordeaux versie). Nu is 't nog een beetje gokken...

ik zou eigenlijk deze voor de grijze en de bordeaux moeten. Zeker grijs (vind ik mooiste kleurstelling) omdat die als 1e moet omgebouwd worden. Bordeaux wil ik nog laten volgen.
Van de grijze kan je geen foto's meer nemen hé!  :-\ :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Blijf het toch de mooiste kleurstelling vinden, namelijk de grijs/oranje
Zijn er soms geen duidelijke/ bruikbare foto's te vinden in het boek van de Nicolas collection?
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 20 mei 2021, 16:32:41 PM
Blijf het toch de mooiste kleurstelling vinden, namelijk de grijs/oranje
Zijn er soms geen duidelijke/ bruikbare foto's te vinden in het boek van de Nicolas collection?
Dergelijke foto's zijn niet duidelijk genoeg. Je kunt ze ook niet uitvergroten. Meestal worden treinen ook niet op de vlakke kant gefotografeerd, maar schuin vanop de kop...
Ik heb ook nog nergens tekeningen gevonden, behalve van de VTM-schildering.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Ik dacht dat David (Goover) de komplete tekeningen had inklusief de duidelijke beschrifting, want die AM 75 stellen zaten tenslotte toch in zijn planning
Of hij die toevallig nog heeft wil ik hem wel vragen
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Greetz

Thommy

Peter

#269
Het spijt me maar David wil die gegevens niet meer delen op het forum.

Een andere tip: Een modelspoor winkel in Luik heeft ooit een decal vel uitgebracht met de volledige
beschrifting inglusief de lijnen voor de AM 75 (bordeau versie) maar de beschrifting zelf zal echt niet zo veel verschillen
Met vriendelijke groeten
Peter