Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

doomslu

Knap werk, Danny!  :P

Vertel eens wat meer over hoe je dat allemaal gerealiseerd hebt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Danny HST (NMBS)

Oke ik zal er dit weekend wat tijd voor maken om wat info te geven
Laat anders ook eens weten wat je juist wil weten ook  Dan kan ik die info al eerst mee geven

:)

SuSke

Eigenlijk gewoon een artikel voor ons lijfblad  ;D ;D ;D

Over alles dus, de verbouwing, waarmee, hoe, ...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

Citaat van: Danny HST (NMBS) op 25 maart 2021, 21:25:36 PM
Oke ik zal er dit weekend wat tijd voor maken om wat info te geven
Laat anders ook eens weten wat je juist wil weten ook  Dan kan ik die info al eerst mee geven

:)
We willen alles weten. Ik som even een paar dingen op:
- eerste klas bak: Pb-wandjes of zelf iets geknutseld?
- ook de dakopbouw is aangepast, met welke hulpmiddelen?
- ... etc.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Danny HST (NMBS)

Oke

Zou ik dan niet beter met een nieuwe pagina beginnen. Dan kan ik er wat foto's bij zetten ook.
Maar hoe moet ik dan zo een pagina starten !!!
Anders zit ik op de zelfde pagina bezig van de eerste ontwerper... :-\

Rangeerduivel

#246
Dat is heel simpel Danny,

Klik bovenaan dit draadje op "Supering - verbeteren van bestaande modellen" en dan zie je de knop "nieuw topic", klik daarop en je bent vertrokken...

;)

Gerolf

Een artikel voor MSM lijkt me nochtans ook een goed idee ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

guy holbrecht


B_Modelbouw

Of ik bezorg je een oude Lima AM75 die je gewoon van nul volledig ombouwt tot zo'n prachtig resultaat...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

En mocht die van Bert mislukken, ik heb er ook nog één  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Danny HST (NMBS)

Ik zal binnen kort wel eens starten met een nieuwe topic..
Ik houw jullie zeker op de hoogte. En zal het hier wel melden..
Ik heb nog een AM75 liggen .die ik van een collega op de kop heb kunnen tikken. Waar ik dan de Bordeaux variant wil van maken.
En in de nieuwe topic zal ik alles zoveel mogelijk uitleggen wat ik gebruikt heb en hoe ik sommige dingen gemaakt heb ....

Danny ;)

Danny HST (NMBS)


RoDY

Citaat van: Danny HST (NMBS) op 28 maart 2021, 23:40:37 PM
Oke

Zou ik dan niet beter met een nieuwe pagina beginnen. Dan kan ik er wat foto's bij zetten ook.
Maar hoe moet ik dan zo een pagina starten !!!
Anders zit ik op de zelfde pagina bezig van de eerste ontwerper... :-\

Fantastisch om nog AM75 te zien worden omgebouwd. Het stoort trouwens niet dat je hier enkele post plaatst. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Bij mij ligt het ombouwen weer even stil voor de moment. Einde van de studies, eerste nieuwe job en in deze job weer een nieuwe opleiding vraagt jammer genoeg veel tijd van ne mens. Nu af en toe 'pruts' ik hier en daar wat verder en ooit komt er wel einde aan.  :P

Bij deze nog een stand van zaken van mijn drie 1ste klas stuurstanden op eigen ontwerp.  :)



Danny HST (NMBS)

 Leuk dat je toch af en toe wat verder doet. Ik heb er ook al veel van opgestoken. En zeker van de foto's.
Als ik aan nog een AM75 setje kan geraken ...Zou ik wel durven proberen voor een VTM variant.
Dan heb ik er 3

;)