Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

#166
Denk dat het oranje van de grijze stellen zijn...

Peter

Bij de grijsoranje stellen: De 1e klasse was bij mijn weten altijd oranje.Of de 2e klasse  in de niet rokers blauw kunstleder had, dat kan ik me niet herinneren
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#168
Volgens mijn herinnering was het interieur van de MS75 gelijk voor de grijze als bordeau versie. In eerste klasse waren de stoffen zetels hoofdzakelijk oranje, en de muren en dak donker grijs. In tweede klasse waren de muren oranje en het dak licht grijs. De similizetels waren in de rokers afdeling blauwig grijs, en in niet-rokers groenig grijs.

Maar nogmaals, dat is m'n herinnering, zeker weten doe ik het niet, en ik heb ook geen harde bewijzen.

Op m'n site hieronder vind je een paar interieurfotos van de bordeau stellen:
https://sites.google.com/site/motorstel75/foto-s-interieur-en-details

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

is blijkbaar in een kleur die bevorderd om rap af te stappen, want ook MacDonald hanteert/de die kleuren die bevorderde snel eten en door te gaan omdat dan opnieuw plaats is/was voor andere klanten!

Michiel

Ik denk eerder dat de kleur aansloot bij het concept. De uniformen werden ook grijs met oranje accenten. En, ik ben nog nooit een paar haltes vroeger uit een trein gestap omdat de kleur me niet aanstond.  ;D

Wat McD doet, is hun zaak. Ze doen in elk geval goed hun best opdat ik absoluut geen goestig heb om er binnen te stappen. Maar dat is een heel ander verhaal.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

ik zag vandaag een bordeaux stel liggen voor 95 euro dacht ik

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RoDY

Dat is inderdaad een koopje. 

Nu geef mij maar een grijze muis in een nieuw kleurtje gespoten.  ;)

De eerste klas is al bijna af op een paar details na.





doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Al een zeer mooi resultaat.
Robbe waar halen jullie de decals voor de opschriften en nummering?
grtjs,
Saskia

RoDY

UPDATE

Het eerste stel is nu voor een groot deel afgewerkt. Nu hier eindigt het niet!
Er komen zeker nog 3 stellen bij. En in een ander kleurtje...  ;) :-X

YouTube Video
https://www.youtube.com/watch?v=gacI6ptg4_k&feature=youtu.be








RoDY

Citaat van: stoomlokje op 02 juni 2019, 17:48:03 PM
Al een zeer mooi resultaat.
Robbe waar halen jullie de decals voor de opschriften en nummering?
grtjs,
Saskia

Beste Saskia,

Deze zijn door een Forumlid ontworpen en geprint bij PB.
Binnenkort komt hier meer info over. Net zoals een gedetailleerde verslag van hoe het spuitwerk in zijn werk gaat.  ;)

loebaske

Mooi resultaat Robbe.

Kan het zijn dat er geen lichten aanwezig zijn of is het gezichts bedrog op het filmpje?

Rangeerduivel

Robbe,
De algemene indruk van het stel is goed en netjes, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je, ofwel een veel te dikke verflaag hebt gelegd (te weinig verdunning), ofwel een verf gebruikt met een véél te grove korrel voor modelbouw!
Het geeft de indruk van "sinaasappelschillen"
Althans zo lijkt het toch op de 'close-up' beelden in het filmpje, en ook wat op de foto's hierboven, al denk ik dat dit opnames zijn uit het filmpje.
Citaat van: RoDY op 08 juni 2019, 02:29:37 AM




;)