Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

Thommy

Citaat van: chef garde op 30 mei 2019, 10:04:10 AM
Het rijtuig dat achter het 1ste klasse rijtuig hangt, interesseert mij Peter!  Het rijtuig waar de panto's op staan, bij voorkeur GEEN AM75 in New Look (heeft 1 panto), maar een bordeau AM75, die heeft er 2 op het dak staan!  Merci voor uw moeite alvast!

Iemand idee of er tussen de grijze muis en de bordeaux versie aanpassingen op de daken zijn gebeurd? Ik wil de grijze versie (mss met der tijd ook de bordeaux aanpakken).
Greetz

Thommy

Peter

Ben misschien ouderwets, maar mijn voorkeur gaat nog altijd naar de 1e versie, namelijk de grijs - oranje.
Zal wel eerst een Lima model moeten vinden voor een goedkope prijs.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ferdi

@Peter

Ik heb hier nog twee grijs - oranje stellen liggen. Zelf heb ik ze nooit gebruikt.
De dozen zien er niet zo goed meer uit.

Stuur maar een PB met je bod als je er ééntje wil.

met vriendelijke groeten,
Ferre

doomslu

Citaat van: Thommy op 30 mei 2019, 13:17:42 PM
Citaat van: chef garde op 30 mei 2019, 10:04:10 AM
Het rijtuig dat achter het 1ste klasse rijtuig hangt, interesseert mij Peter!  Het rijtuig waar de panto's op staan, bij voorkeur GEEN AM75 in New Look (heeft 1 panto), maar een bordeau AM75, die heeft er 2 op het dak staan!  Merci voor uw moeite alvast!

Iemand idee of er tussen de grijze muis en de bordeaux versie aanpassingen op de daken zijn gebeurd? Ik wil de grijze versie (mss met der tijd ook de bordeaux aanpakken).
Heel zeker ben ik niet, maar op fotomateriaal lijkt het alsof er geen veranderingen zijn geweest.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Vermoed op het gebied van het dak ook niets, zal eerder de koplampen en het interieur zijn...

RoDY

Update

Vandaag de 2 lagen bordeaux gespoten. Hier en daar nog wel wat bij te werken.
Maar al bij al ben ik zeer tevreden over het resultaat tot nu toe.

Al heb ik mezelf op een foutje betrapt.
De gele band onderaan op de eerste klas loopt normaal door tot bagage deur ...  :P
Gelukkig is de onder grond wit, dus kan ik deze later nog bijwerken.






svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

chef garde

Zeer mooi, knap gedaan!!!!  Vergeet de graffiti niet!!  😂

minitreintje

Märklin C-rail modulebaan met Arduino

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

Citaat van: loebaske op 30 mei 2019, 16:41:42 PM

Vermoed op het gebied van het dak ook niets, zal eerder de koplampen en het interieur zijn...

Koplampen ook niet in het begin dacht ik. Of zo mis?
Greetz

Thommy

doomslu

Neen, het veranderen van de koplampen gebeurde later.
En ik vraag me af of er aan het interieur iets gewijzigd werd toen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

De kleuren van de binnenbekleding en de zetels is helemaal verandert. Dus geen grijsgroene kunstleder in 2e en geen oranje stof in 1e
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 01 juni 2019, 09:23:57 AM
De kleuren van de binnenbekleding en de zetels is helemaal verandert. Dus geen grijsgroene kunstleder in 2e en geen oranje stof in 1e
Ik heb eigenlijk nooit in zo'n stel gezeten, dus ik weet het niet.
Ik dacht dat de bordeaustellen nog steeds die groene en blauwe kunstlederen zetels hadden in 2e klas en oranje in eerste.
Maar ik weet het dus niet..
Bij de recente vernieuwing (naar een lichtgrijze livrei) kregen ze nieuwe zetels in de huidige grijs-blauwe kleuren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


We gaan eens op jacht moeten gaan met het fototoestel.....
wachten op het perron tot een AM800 stopt en er op springen en klik klik  ;)