Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

loebaske


Peter heeft die foto"s genomen aan bijna zijn voordeur  ;)

Peter

CiteerWaar heeft u de foto's gaan nemen? Misschien kan ik wel een langs gaan

Op ongeveer een hondertal meter van het de stopplaats Hoboken Polder heb je twee mogelijkheden.
je hebt er een voetgangersbrug  en een beetje verder in der richting Antwerpen-Kiel heb je de nieuwe Herenpolderbrug voor auto's, voetgangers en fietsers. Beide zijn heel geschikt
Met vriendelijke groeten
Peter

RoDY

@Peter

Bedankt, ga ik zeker eens naar kijken of ik daar geraak.

ondertussen nog een kleine update.

De 3 lagen voor de witte band zitten er al op.
Morgen het geel voorbereiden.




RoDY

#138
Binnenkort zal ik dan eens lijstje hier op zetten van de gebruikte verven. ;)

doomslu

Ik vraag me af met hoeveel we op deze kar gesprongen zijn.
Ik zie enkel Robbe foto's posten van zijn vooruitgang.
Wie is er ook aan bezig en post ook iets?

Ok, ik pleit schuldig.  :-\ ik heb ook nog niets laten zien, wegen druk met andere dingen. Maar 't is beloofd: binnenkort laat ik wat zien, maar ik ben nog belange niet zo ver als Robbe...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Projectje ligt in de wachtrij eerst alle materialen en info in bezit krijgen  :D, zal waarschijnlijk voor de winter worden. ;)
en foto's plaatsen lukt mij helaas niet. :(
Ben niet vertrouwd met al die internet toestanden. >:(

RoDY

Bij mij is het ook een gaatje zoeken in de drukke planning momenteel. zal ook wel zo zijn voor de rest.

Ik heb tussen het studeren in toch even die tijd gevonden om mijn stuurstand nog een extra kleurtje te geven.  :P

Deze ochtend...


... en een paar uurtjes later.  ;)

loebaske


Ook plannen, helaas zijn er andere paardjes die sneller lopen.

Thommy

Ook gekocht. Echter het is zoals alles, winterprojecten. Normaal is lente en zomer moto-seizoen, echter loopt dat nu ook al door naar wintertijd om motoren ed te maken/herstellen. Dus ligt in de rij met een paar zaken bij. (Vandaar ook maar 1 set besteld ipv 3)
Greetz

Thommy

doomslu

Ik ben er in geslaagd om de motor te monteren en het ding rijdt. Wel een beetje snel vind ik, maar ja...

Ondanks dat de details op de kast met de panto's nog steeds niet geheel duidelijk zijn op de foto's die we (lees: "jullie") ondertussen verzamelden denk ik toch dat de leidingen aangebracht door Lima vrij correct zijn weergegeven. Wat ontbreekt is de derde dimensie, namelijk daar waar de leiding een krul naar boven/beneden maakt.
Ik durf er voorlopig de vijl nog niet in te zetten... nog even hopen op foto's met nog meer detail. We hebben geduld.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

755philippe

Heb ook een setje gekocht maar momenteel ligt alles stil. Tuinpad en terras aan het aanleggen in de tuin en rond het tuinhuis heeft nu de hoogste voorrang.
Het ombouwprojekt zal waarschijnlijk voor volgend jaar zijn of eventueel in de winter. Dus kan voorlopig geen foto's posten.
Mvg

755philippe

chef garde

Heerlijk toch dat we allen druk bezet blijven en ons dus allesbehalve steendood vervelen!?  Ook hier, motorfiets, verbouwen, piepjonge kindjes enz ...  zo nu en dan 's avonds als de motoren niet meer brullen, de tegellijm droogt en de kroost ligt te ronken, dan komt er wat tijd vrij om aan die heerlijke set te knutselen! Komt goed dus!

Zoals Luc aangeeft is het dak van het 2de rijtuig vrij correct en mist het inderdaad een 3de dimensie, dus is het nog heel even wachten op heldere foto's van de bovenkant van elk rijtuig, eens ze alle 4 behoorlijk getrouw zijn nagebootst kan er hier een mooi bordeaux jasje over!!

Peter

Als je me de juiste plaats kan aanduiden zal ik volgende week wat foto's nemen van het aangeduide dak.
In Antwerpen Centraal kan je om het uur op het platform (met roltrappen) boven spoor 22 en 23 foto's nemen van een stilstaand stel richting Boom Puurs
Daar stopt namelijk steeds zo'n stel rond 20 minuten voor het uur
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

Het rijtuig dat achter het 1ste klasse rijtuig hangt, interesseert mij Peter!  Het rijtuig waar de panto's op staan, bij voorkeur GEEN AM75 in New Look (heeft 1 panto), maar een bordeau AM75, die heeft er 2 op het dak staan!  Merci voor uw moeite alvast!

Peter

Soms zijn het bordeau stellen, soms zijn het die new look stellen. daar is geen regelmaat in.
Met vriendelijke groeten
Peter