Groepsaankoop Containers AWM China Railway Express

Gestart door mardig23, 20 maart 2019, 11:22:24 AM

mardig23

Deze 60 waren inderdaad alles wat nog in voorraad was in de fabriek.

Ik zal eens informeren of er een nieuwe productie komt (het is eigenlijk een "sonderserie"), of hoeveel er moeten besteld worden om een nieuwe productie te organiseren.

Maar als jullie dit soort groepsaankopen leuk vinden, komen er binnenkort nog een aantal nieuwe Containers aan ;)
Mvg Karl

ERVIN

Verdorie dat is inderdaad snel gegaan , ik had eerder vandaag hier gereageerd via mijn gsm op mijn werk , ik zie nu pas dat ze al uitverkocht zijn , volgende keer hopelijk meer geluk dan maar hé. ;)

Tof initiatief Karl.

Davy

Kleine opmerking! Vermits deze shuttle bestaat uit 40ft containers ga je dan ook "2delige 80ft containerwagens of 2assige wagens nodig hebben.
Die 2delige worden nu uitgebracht door Marklin en ACME.
Je kan de wagens van Mehano eventueel gebruiken, die zijn maar iets te lang voor 40ft en iets te kort voor 45ft :)

Metpetergaathetbeter

uit hoeveel wagons en containers bestaat de trein die Belgie(alez de halve wereld)doorkruist?

mardig23

Hoi Davy,
klopt helemaal, de correcte wagens zijn de Sggrss 80", en eigenlijk is de Trixversie die later dit jaar uitkomt de enige juiste versie, met chinese tekst.
Alleen zijn die containers niet helemaal naar mijn zin...
Er zijn nu echter ook enkelvoudige containerdraagwagens in gebruik, in rood-bruine kleur, makkelijk te vinden via google.

Hoi Peter,
Op 31 oktober 2017 is er een shuttle vertrokken met 25x sggrss 80", en dus 50 containers.
Ik vermoed dat het meestal rond die lengte zal draaien...

Mvg Karl

Davy

Citaat van: mardig23 op 23 maart 2019, 19:55:24 PM
Hoi Davy,
klopt helemaal, de correcte wagens zijn de Sggrss 80", en eigenlijk is de Trixversie die later dit jaar uitkomt de enige juiste versie, met chinese tekst.
Alleen zijn die containers niet helemaal naar mijn zin...


De Trixversie heeft als ref.nr 24802 en de wagens zien er wel goed uit. Beetje dom eigenlijk om daar een andere container op te plaatsen ipv
twee chinezen :)
Let wel op dat alle 40ft containers van Marklin een standaard hoogte hebben van 8.6ft terwijl de echte van China Railway Express 9.6ft high cube zijn.

mardig23

Inderdaad, Op de foto's zien de wagens er volgens mij ook super uit.

Wat je zegt is inderdaad ook wat ik bedoel. Het moeten eigenlijk High cubes zijn, en ik heb ook nog geen trein zien aankomen hier met deze combinatie met ZIH.
En ik ben ook niet 100% zeker van de kleur van de CRE's, maar dat kan aan de foto liggen natuurlijk...
Mvg Karl

mardig23

Beste vrienden,

Vandaag is de eerste lading containers van de CRE toegekomen.

Tot mijn grote spijt moet ik u melden dat er een gebrek aan wagons was om ze over te brengen uit het verre oosten, en daarom hebben we aan ander transportmiddel moeten zoeken ::)

Mvg Karl

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

#24
Voila, Containers zijn van het schip,

Er wordt met man en macht gewerkt om de containers morgen op de bestemming te krijgen ;D ;D




Mvg Karl