Groepsaankoop Containers AWM China Railway Express

Gestart door mardig23, 20 maart 2019, 11:22:24 AM

mardig23

Beste Medemodelspoorders,

In mijn zoektocht naar containers van CRE, die ik wil gebruiken om een containershuttle China-Antwerpen na te bootsen, heb ik gemerkt dat de meeste handelaren slechts enkele stuks op voorraad hebben.

De normale prijs schommelt tussen 6.50€ en 7.90€, exclusief verzending.

Ik heb een handelaar gevonden die bereid is een grotere bestelling te plaatsen bij AWM, en al naargelang de aantallen ook betere prijzen aan te bieden.
Ik zou vanaf een bestelling van 30 stuk een prijs rond de 6€ moeten kunnen realiseren, en er zijn momenteel nog 60 stuks beschikbaar bij de fabrikant.

Ik heb er zelf al een 20 tal nodig, dus wie heeft eventueel interesse?
Ik zou er zelf omgaan, en dus daar alvast transportkosten uitsparen.

Het gaat dus over deze container:



Voor deze Shuttle:


Mvg Karl

T13 rules

 

ERVIN

Ik heb hier ook wel interesse in , maar dan had ik wel even graag geweten op welke wagons ze zouden passen ( B-Models - Fleischmann - Roco - Mehano....) het probleem zijn die pinnetjes op de wagons van de verschillende fabrikanten hé.

loebaske


Alles afsnijden Erwin, dat is het gemakkelijkste...

mardig23

Hoi Erwin, Erik,

In principe moet je niets afsnijden, want er staan geen pennetjes op.
De containers zijn voorzien van CQL.

Uit de omschrijving:

Als lading voor modeltreinen, vrachtwagens en als scenery op de modelbaan.
Aan de onderzijde is de container op de hoeken voorzien van gaatjes.
H0 / 1:87 model.


Er zijn er al 40 gereserveerd. Nog 20 beschikbaar ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 20 maart 2019, 15:46:22 PM
Aan de onderzijde is de container op de hoeken voorzien van gaatjes.

En laat die gaatjes nu net niet passen over de pennetjes van verschillende merken wagons....
Enige oplossing;
Ook de pennetjes op de wagons verwijderen...
Maar misschien is het dan best om de kontainers te zekeren met een paar kleine stukjes dubbelzijdige tape, want ook in model kunnen die al eens een eigen leven gaan leiden,
Maar dan duikt weer het probleem op dat ze niet kunnen gelost worden met een kraan à la Faller/Heljan... ::)

Kleine treintjes, grote problemen!  :) ;D :)

;)

Robrecht

Als je een kraan hebt met elektromagneet best de pinnetjes van de wagons vijlen, en de container dan voorzien van een metalen frame bovenaan, zorgt voor wat extra gewicht zodat hij beter op de wagon blijft, én je kan ze laden en lossen met de magneet  ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

We zijn er bijna,

Er zijn er al 46 gereserveerd. Nog 14 beschikbaar ;)
Mvg Karl

mardig23

UITVERKOCHT :o

Klaarblijkelijk ben ik niet de enige zot hier die graag plastieke blokskes koopt!! ;D ;D ;D

Ik heb net even de bestelling doorgeduwd.
Ik hou de liefhebbers hier op de hoogte over het verder verloop!

Bedankt allemaal, het ziet er naar uit dat we dit eens meer moeten doen ;)
Mvg Karl

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mardig23

Voor degene die deze containers willen gaan laden en lossen (zoals ik ::)), zijn er volgende adapters beschikbaar:



Het is artikel Herpa 692570.

Mvg Karl

mardig23

Hoi Michael,

AWM is de fabrikant van deze containers ;)
Mvg Karl

SuSke

Domme, te laat dus  :( Een paar hadden niet misstaan op Vaerwegh Dok ... Zal dus op zoek moeten naar de klein-serie-verkoper per 2 stuks. Soit we zien wel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

 8) als er genoeg kandidaten zijn zou de mogelijheid er wel zijn containers bij te maken  ;)

stoomlokje

Hij kon niet anders dan het aanbod stop te zetten , want de bestaande hoeveelheid was uitverkocht, ;)
en je kan er niet meer verkopen dan het aanbod groot is. :)
tenzij tickets voor festivals e.d;  >:(