Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Sound Nmbs reeks 51

Gestart door GDE, 18 maart 2019, 19:20:11 PM

theedooz

Welke Loksound 5 decoder heb je nodig voor een Mehano 51?
 

D_Loc

Citaat van: D_Loc op 05 april 2019, 08:18:43 AM
Citaat van: geert desc op 05 april 2019, 06:12:41 AM
Amai Dirk, uw creatie voor de 51-sound is echt wel full option . Top !
Ik denk dat ik het toch nog iets moet aanpassen, bij een stroomonderbreking wordt de snelheid natuurlijk 0, ik denk dat ik de check op snelheid moet vervangen in een check op de gevraagde snelheid (requested speed).
Ik heb het aangepast en er staat inmiddels een nieuwe versie (wederom als rev12).

Citaat van: theedooz op 05 april 2019, 08:44:00 AM
Welke Loksound 5 decoder heb je nodig voor een Mehano 51?
Dat maakt niet uit, ik heb hem als Loksound 5 ontwikkeld (of eigenlijk als Loksound 4 maar daarna geconverteerd naar versie 5 en de nodige aanpassingen uitgevoerd) maar je kan deze eenvoudig omzetten naar een andere versie.

Via de dropdownbox in de menubalk waar het decodertype staat kun je een andere Loksound 5 decoder selecteren, zodra je dit gedaan hebt wordt het project als een nieuw project geopend:



Op deze wijze kun je ook Loksound 4 projecten omzetten naar Loksound 5, alleen dien je er in dat geval wel rekening mee te houden dat sommige functies en zijn vervangen door andere functies waardoor er mogelijk aanpassingen gedaan moeten worden in het geluidsschema. Heavy load bestaat bijvoorbeeld niet meer in Loksound 5, dit heb ik daarom anders opgelost waardoor het functioneel nog steeds werkt maar onderwater een andere methode wordt toegepast.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: theedooz op 05 april 2019, 08:44:00 AM
Welke Loksound 5 decoder heb je nodig voor een Mehano 51?

met 8 polige stekker, de rest van het antwoord gaf Dirk reeds...

;)

DelticPower

Dank je Dirk, kan nu weer verder met het aanpassen van mijn eigen lok's.

Groeten Jan.

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 05 april 2019, 09:39:40 AM
Citaat van: theedooz op 05 april 2019, 08:44:00 AM
Welke Loksound 5 decoder heb je nodig voor een Mehano 51?

met 8 polige stekker, de rest van het antwoord gaf Dirk reeds...

;)
Oh, ja daar had ik even niet aan gedacht  ;)

Ik heb ESU 58410 gebruikt in de 5106.

Dat ziet er dan zo uit:

Mehano HLD 51 Loksound 5 by D-Loc's Media, on Flickr

De bedrading naar de speaker is wat kort vandaar dat ik deze bovenlangs heb geleid.
Eigenlijk was het de bedoeling om een grote speaker te plaatsen (ESU 50334) maar de klankkast past niet in de speakerruimte van de loc. Mehano heeft een eigen klankkast gemaakt voor dit type speaker waarbij de speaker op de rand van de klankkast steunt terwijl bij het meegeleverde kuipje van ESU de speaker in het kuipje klemt, die is dus rondom een paar millimeter breder.

Doordat het NEM652-stekkertje niet zo lekker zit wordt de kap iets naar buiten gedrukt (zie je overigens niet tenzij je van onderaf op de loc kijkt).
Geert kwam echter met het idee om een stuk van het stekkertje weg te snijden zodat de stekker niet meer scheef wordt gedrukt en de bedrading over het stekkertje loopt waardoor de kap waarschijnlijk wel weer goed aansluit.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk